شناسه خبر:2003
1397/8/9 10:52:19
همزمان با روز اربعین به منصه ظهور رسید

صحنه‌های زیبای عشق و دلدادگی مردم همدان به سیدالشهدا(ع)

مردم همدان روز گذشته صحنه‌هایی زیبائی از دلدادگی و عشق به امام حسین(ع) را به منصه ظهور رساندند.

 مردم همدان هم قدم با اربعینیان سال 1440 هجری قمری وهمنوا با کاروان آل‌الله (ع) از پس قرون واعصار نوای یاحسین(ع)سر دادند و با اجتماع در میدان امام خمینی با آرمان‌های سید و سالار شهیدان تجدید بیعت کردند.

 عزاداران سالار شهیدان(ع) از آغازین ساعات روز گذشته در مساجد و حسینیه‌ها حضور یافته و در قالب دسته‌های عزاداری به سر و سینه‌زنان در تجمع بزرگ عاشقان اباعبدالله حضور یافتند.

 نماینده ولی فقیه در استان همدان در این اجتماع پرشور با بیان اینکه آنهایی که حسین را زیارت می‌کنند او را در عرش زیارت می‌کنند، اظهار کرد:  تجمع بزرگ اربعین در گوشه و کنار کشور و البته در کربلای حسینی بی‌نظیر است.

 آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی با اشاره به اینکه روزهای عاشورایی و کربلایی نباید فراموش نشود چرا که رستگاری بشر در دسترس است، افزود: ما هرچه داریم از برکت عاشورا است.

 نماینده ولی فقیه در استان همدان تصریح کرد: مانور اربعین دشمنان را حیران کرده و آنها از شدت شرمندگی سر به زیر هستند.

 وی با تأکید بر اینکه رسانه‌های جهان از شرمندگی و یا دشمنی عظمت اربعین حسینی را به تصویر نمی‌کشند، ادامه داد: این افتخار و نعمت بزرگ تنها از آن مسلمانان است.

 محمدی خاطرنشان کرد: آن روزی که بدن‌های چاک چاک شهیدان را در بیابان رها کردند و گمان کردند طعمه حیوانان صحرا است، اکنون چشم باز کنند و ببینند که اربعین حسینی چگونه در جهان نور افشانی می‌کند.

 وی با اشاره به اینکه اربعین تضمین کرده بشریت از ذلت نجات یابد، گفت: این اجتماع زیبای شما را دنیا ببیند و بداند که این شروع ماجرا است.

 گفتنی است مردم همدان روز گذشته صحنه‌هایی زیبائی از دلدادگی و عشق به امام حسین(ع) را به منصه ظهور رساندند کوچک و بزرگ، پیر و جوان در این اجتماع شرکت کرده و بسیاری از مردم با توزیع نذورات از عزاداران حسینی پذیرایی کردند.

شناسه خبر 2003