شناسه خبر:20380
1399/2/7 23:40:32

سپهرغرب، گروه خبر: معاون نظارت و پایش اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه، با اشاره به ورود یک توده گردوغبار به استان گفت: آلودگی شدید، هوای شهر کرمانشاه را در وضعیت بحران قرار داد.

آذر ولی‌زاده روز یکشنبه، با بیان اینکه میزان غلظت گردوغبار تا 150 میکروگرم بر متر مکعب هوا طبیعی و استاندارد است، اظهار کرد: از این مقدار تا 390 میکروگرم بر مترمکعب هوا، سبب قرارگرفتن در وضعیت هشدار می‌شود.

وی با اعلام اینکه اگر غلظت گردوغبار بین 390 تا 460 میکروگرم بر مترمکعب هوا باشد، وضعیت اضطرار ایجاد می‌شود، یادآور شد: در صورتی هم که میزان غلظت گردوغبار از 460 میکروگرم بر مترمکعب هوا بیشتر شود، وضعیت آلودگی به حد بحران می‌رسد.

معاون نظارت و پایش اداره‌کل محیط زیست استان کرمانشاه، با اشاره به ورود توده گردوغبار به جوّ استان از عصر روز گذشته، ادامه داد: ذرات معلق موجود در هوای شهر کرمانشاه از 764 میکروگرم، طی 6 ساعت گذشته، هم‌اکنون به 394 میکروگرم برمتر مکعب هوا رسید که به‌دلیل وجود ریزگردها در وضعیت بحران قرار دارد.

وی با بیان اینکه از صبح امروز روند غلظت گردوغبار روبه‌کاهش است، گفت: طی چند ساعت آینده، با وزش باد این توده گردوغبار از جو شهر خارج می‌شود.

 

شناسه خبر 20380