شناسه خبر:21747
1399/2/28 01:57:47

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر جهادکشاورزی سرپل‌ذهاب گفت: کار برداشت چغندرقند پاییزه، از سطح 370 هکتار از مزارع کشاورزی این شهرستان آغاز شد.

علی سلیمانی روز گذشته افزود: پیش‌بینی می‌شود که از سطح مزارع زیرکشت چغندرقند این شهرستان، 18 هزار تن محصول برداشت و تحویل کارخانه قند بیستون شود.

وی اظهار کرد: توصیه‌های فنی و لازم به رانندگان دستگاه‌های برداشت‌کننده، در خصوص سرزنی و چگونگی جداکردن برگ از طوقه چغندر شده است.

رئیس جهادکشاورزی سرپل‌ذهاب گفت: برداشت چغندرقند یک‌ماه ادامه دارد و روزانه 400 تا 500 کامیون محصول از مزارع حمل و تحویل کارخانه قند می‌شود.

سلیمانی ادامه داد: شهرستان سرپل‌ذهاب مستعد کشت چغندرقند پاییزه است و این محصول، یک الگوی مناسب برای رعایت تناوب کشت، در کنار غلات محسوب می‌شود.

وی گفت: باتوجه به اینکه سالیان متمادی کشت گندم و ذرت مرسوم بوده، شیوع بیماری‌های قارچی، زنگ زرد، سپتریوز، لکه‌آجری و... در مزارع گندم کشاورزان را متحمل هزینه‌های زیادی کرده و عملکرد را کاهش داده است.

سلیمانی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب، امسال را جهش تولید نام‌گذاری کردند. پس بر ما واجب است، اقدام به کشت محصولات، با تولید بالا و درآمد مناسب کنیم.

وی گفت: جهادکشاورزی شهرستان سرپل‌ذهاب برنامه و آمادگی کشت 2 هزار هکتار کشت چغندرقند پاییزه در مهرماه سال جاری دارد و کشاورزان در پایان برداشت گندم، نسبت‌به برنامه‌ریزی برای کشت این محصول، به مراکز خدمات کشاورزی حوزه خود، جهت ثبت‌نام مراجعه کنند.

شناسه خبر 21747