شناسه خبر:21773
1399/2/29 01:06:36

سپهرغرب، گروه خبر: سرپرست شرکت سیاحتی علیصدر از دومین مرحله توزیع بیش از 150 بسته معیشتی 500 هزار تومانی بین کارکنان شرکت که تاکنون دعوت به‌کار نشده‌اند، خبر داد.

مهدی مجیدی گفت: پس از شیوع کرونا و تعطیلی علیصدر از اسفندماه سال گذشته تاکنون حدود 150 نفر از کارکنان قراردادی فصلی و یک‌ساله شرکت بیکار شده‌اند که تعدادی از آن‌ها دارای بیمه بیکاری هستند و برخی هم به‌دلیل مدت‌زمان کم قرارداد، مشمول شرایط بیمه بیکاری نیستند.

وی تأکید کرد: براساس تصمیم هیئت‌مدیره برای گروهی از کارکنان که مشمول بیمه بیکاری نیستند، مبلغ 500 هزار تومان بلاعوض و برای مشمولین بیمه بیکاری 500 هزار تومان علی‌الحساب نخستین حقوق مساعده پرداخت شده است.

مجیدی با بیان اینکه تاکنون به حساب 60 نفر از کارگران وام قرض‌الحسنه دو میلیون تومانی واریز شده، عنوان کرد: برای کارگران علیصدر مبلغ 300 هزار تومان کمک‌معیشتی بلاعوض نیز واریز شده است.

وی از مساعدت با بهره‌برداران و غرفه‌داران غار علیصدر و مجتمع عباس‌آباد خبر داد و افزود: با توجه به زمان قرارداد تخفیفاتی شامل بخشش اجاره‌بها به مدت سه ماه طبق مفاد قرارداد و یا اضافه شدن زمان قرارداد به مدت سه ماه به بهره‌بردارانی که قراردادشان به فصل زمستان منتهی می‌شود، درنظر گرفته شده است.

سرپرست شرکت سیاحتی علیصدر همچنین به پیگیری شرکت برای دریافت دستورالعمل بهداشتی اشاره کرد و گفت: درصورت ابلاغ آماده اجرای دقیق آن هستیم تا بتوانیم رونق اقتصاد گردشگری را به غار علیصدر بازگردانیم؛ چراکه روستای علیصدر با بیش از یک‌هزار و 500 نفر جمعیت، فقط از حوزه گردشگری درآمد دارد.

 

شناسه خبر 21773