شناسه خبر:21849
1399/2/30 00:07:52
رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر کشور عنوان کرد:

فعالیت 72 هزار داوطلب جمعیت هلال احمر کشور در طرح مقابله با کرونا

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر کشور گفت: امسال 72 هزار نفر از داوطلبان جمعیت هلال احمر به صورت شبانه روزی برای کنترل و پیشگیری از کرونا فعالیت داشته‌اند.

محمد نصیری روز دوشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیران عامل سابق و جدید جمعیت هلال احمر استان همدان گفت: داوطلبان جمعیت هلال احمر تنها نیازمند توجه و احترام هستند.

وی با اشاره به تقدیر مقام معظم رهبری از فعالان پزشکی و جهادگران گفت: اقدامات هلال احمر در شهر همدان به تنهایی از اقدامات کشورهای پیشرفته در کمک به کنترل و پیشگیری از کرونا بیشتر بوده است.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر کشور با بیان اینکه در کل کشور نیروها و کارکنان حقوق بگیر جمعیت‌های هلال احمر کمتر از 8 هزار نفر هستند، افزود: امسال 72 هزار نفر از نیروهای داوطلب جمعیت هلال احمر به صورت شبانه روزی برای کنترل و پیشگیری از کرونا فعالیت کردند.

کمک 7 میلیاردتومانی مردم همدان به سیل‌زدگان

نصیری میزان کمک‌های مردم استان همدان به سیل‌زدگان در سیل پارسال را 8 میلیارد تومان اعلام کرد واضافه کرد: پارسال در سیل رخ داده جمعیت هلال احمر کشور 270 میلیارد تومان کمک مردمی و 190 میلیارد تومان دارو و تجهیزات تهیه و توزیع کرد.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر با تقدیر از زحمات بهروز کارخانه‌ای مدیرعامل سابق جمعیت هلال احمر استان همدان بیان کرد: بهروز کارخانه‌ای از مدیران موفق و همیشه در صحنه به خصوص در زلزله کرمانشاه و سیل پارسال استان لرستان و سیستان و بلوچستان و برف و کولاک‌ها بود.

نصیری تبدیل تهدیدها به فرصت‌ها را نیاز امروز کشور دانست و افزود: هلال احمر با فرهنگ کار جهادی در این امر پیشتاز شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان نیز گفت: آحاد مردم به دنبال دریافت خدمات مناسب هستند و ما در ادارات وظایف قانونی را باید به نحو احسن انجام دهیم.

محمودرضا عراقی گفت: باید تمام تلاش خود را بکار ببندیم تا مردم‌سالاری دینی را به ثمر برسانیم.

عراقی گفت: جمعیت هلال احمر از سازمان‌های خدمات‌رسان به مردم است که در حوادث مختلف نقش مهمی در کمک رسانی به مردم جامعه ایفا کرده است.

مدیرعامل سابق جمعیت هلال احمر استان همدان نیز گفت: این جمعیت کمک می‌کند تا انسان به کمال برسد و اختیاری بودن کمک به دیگران در جمعیت هلال احمر، آن را با سایر خدمات‌دهندگان متفاوت می‌کند.

بهروز کارخانه‌ای با اشاره به اینکه داوطلبان جمعیت هلال احمر خالصانه و بدون اینکه وظیفه‌ای داشته باشند خدمات می‌دهند و در زمره نیکوکاران محسوب می‌شوند، اضافه کرد: جمعیت هلال احمر گسترش‌دهنده فعالیت نوع دوستی است و فرهنگ تاب‌آوری، پایداری خدمات و کمک‌های بلا عوض در هلال احمر نمایان می‌شود.

منتخب مردم همدان و فامنین در مجلس یازدهم نیز با بیان اینکه هلال احمر فراتر از مسئولیت خدمات‌رسانی می‌کند، گفت: داوطلبان هلال احمر در خط مقدم و فراتر از تکلیف عمل می‌کنند.

حجت الاسلام احمد حسین فلاحی گفت: جمعیت هلال احمر در خط مقدم و فراتر از تکلیف همواره عمل می‌کنند و کمک‌رسانی آن بر پایه فرهنگ نوع‌دوستی است.

وی ادامه داد: مردم ایران در بحث کرونا با اجرای رزمایش کمک مومنانه و امدادرسانی‌های هلال احمر به داد یکدیگر رسیدند و هلال احمر همیشه در کنار بهداشت و درمان، اورژانس و واحدهای خدمات‌رسان فعال بوده است.

در پایان این مراسم باحضور مدیران ارشد کشوری و استانی از زحمات بهروز کارخانه‌ای تقدیر و حکم مدیرعاملی علی سنجربیگی توسط نماینده رئیس جمعیت هلال احمر کشور و رئیس سازمان داوطلبان به وی داده شد.

شناسه خبر 21849