شناسه خبر:22022
1399/3/1 00:16:44

سپهرغرب، گروه خبر: معاون درمان دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه از بازگشت فعالیت بیمارستان‌های استان به روال عادی خبر داد.

بهمن روشنی اظهار کرد: خوشبختانه در حال حاضر مشکلی از نظر کمبود تخت در بیمارستان‌هایی که بیمار را پذیرش می‌کنند، وجود ندارد و هنوز تمام تخت‌های تدارک دیده شده به این منظور، اشغال نشده است. البته یکی دو روز با مشکل کمبود تخت‌های ویژه مواجه شدیم که به‌خوبی مدیریت شد.

وی افزود: با توجه به تعداد بیماران بستری، بیمارستان‌های گلستان، نسیم، فارابی و محمد کرمانشاهی پاسخ‌گوی نیاز بیماران کرونایی است. اما در صورتی که شمار بیماران افزایش یابد، امکان اختصاص و تجهیز بیمارستان‌های دیگر وجود دارد.

معاون درمان دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: با تمهیداتی که اندیشیده شد، تجهیزات بیمارستانی نظیر ونتیلاتور، ماشین‌های بیهوشی و دستگاه اکسیژن‌ساز تهیه شده و خوشبختانه در حال حاضر با مشکل جدی مواجه نیستیم. هرچند ممکن است، در سطح شهرستان‌ها مشکلاتی دیده شود که عمده نیست.

روشنی گفت: در حال حاضر در دورافتاده‌ترین شهرستان‌های استان نظیر قصرشیرین، ثلاث باباجانی تا شهرستان‌های بزرگ مثل اسلام‌آباد غرب، شاهد بستری بیماران کرونایی در مراکز درمانی هستیم و بسیاری از شهرستان‌ها از نظر تجهیزات بیمارستانی وضعیت نسبتاً پایداری دارند. اما اگر بیماران حالت بحرانی پیدا کنند، به مراکز درمانی کرمانشاه ارجاع داده خواهند شد.

این مسئول بیان کرد: در شهرستان‌های استان از جمله سنقر، کنگاور و اسلام‌آباد غرب شمار بیماران بستری و ترخیص شده، بیشتر بوده است. با این حال از نظر امکانات بیمارستانی، مشکل خاصی در این شهرستان وجود ندارد.

وی تصریح کرد: اطلاعاتی درباره اینکه ویروس پس از چند ماه چه تغییرات رفتاری را به‌دنبال دارد، در دست نیست. اما آنچه مسلم است، در حال حاضر در حال بیمارزایی است و افراد مبتلا دچار مشکلات تنفسی، گوارشی و سایر علائم خواهند شد. بنابراین احتیاطات قبلی نظیر رعایت نکات بهداشت فردی و فاصله اجتماعی به‌طور جدی مورد تأکید است.

معاون درمان دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه خاطرنشان کرد: در حال حاضر هیچ نتیجه‌گیری از اینکه ویروس ضعیف شده، نخواهیم داشت. بلکه همچنان در حال بیمارزایی است.

روشنی درباره فعالیت مراکز درمانی گفت: بر اساس دستورالعمل ابلاغ شده، از آنجا که مردم به خدمات پزشکی غیرکرونایی، نظیر اعمال جراحی و درمان‌های مربوطه نیازمند هستند، رفته‌رفته مراکزی که خدمات آن‌ها خطر کمتری داشته، راه‌اندازی و بازگشایی شدند و به‌جز بیمارستان گلستان و فارابی که بیشتر تخت‌های آن‌ها به بیماران کرونایی اختصاص یافته، شرایط در سایر مراکز بیمارستانی با رعایت دستورالعمل‌ها به روال عادی برگشته و در حال حاضر، بسیاری از اعمال جراحی ضروری و نیمه‌ضروری نظیر جراحی‌های سرطان، آندوسکوپی و … با رعایت احتیاطات کامل در بیمارستان‌ها انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: همچنین مجوز انجام جراحی‌های غیرضروری و اعمال جراحی زیبایی، به برخی از مراکز خصوصی با رعایت احتیاط و نکات ایمنی صادر شده است.

شناسه خبر 22022