شناسه خبر:22427
1399/3/9 23:40:37

سپهرغرب، گروه ورزشی: در نشست ویدئو کنفرانسی رئیس و دبیر فدراسیون تیراندازی با رئیس هیئت همدان با تاکید بر اینکه مه‌لقا جام‌بزرگ هنوز برای حضور در المپیک توکیو بخت دارد، تأسیس سایت اهداف پروازی در همدان در اولویت‌ برنامه‌های فدراسیون و هیئت قرار گرفت.

رئیس فدراسیون تیراندازی ایران که از طریق ویدئو کنفرانس برقرار شده است اظهارکرد: فدراسیون تیراندازی ایران که سابقه طولانی حضور در المپیک را دارد، برای المپیک توکیو با کسب 6 سهمیه بیشترین سهمیه را در بین 52 فدراسیون‌ کشور برای ایران کسب کرده است که همدان از جمله استان‌هایی است که در دو المپیک گذشته هم ورزشکار و هم مربی داشته است و در دوره‌های پیشین نیز در المپیک نماینده داشته است.

وی عنوان کرد: مه لقا جام‌بزرگ دو دوره متوالی در 2 المپیک گذشته حضور داشت و در انتخابی اخیر نیز به دلیل مصدومیت در ناحیه پا سهمیه نگرفت، اما نشان نقره آسیا را کسب کرد و سهمیه‌های کسب شده متعلق به کشور است نه فقط ورزشکارانی که آن را کسب کردند و این ورزشکار ارزنده تا لحظه اعزام برای حضور در کاروان اعزامی شانس دارد.

دادگر تصریح کرد: منیژه کاظمی از همدان در سیدنی حضور داشت و سکینه خدابنده‌لو از مربیان مطرح همدانی است که در حال حاضر در تیم ملی بانوان فعالیت دارد.

همچنین از ناصر محمودی رئیس هیئت تیراندازی استان همدان که همواره از حق مه‌لقا جام‌بزرگ، سکینه خدابنده‌لو و مبینا قربانی برای حضور در اردوهای تیم ملی و مسابقات بین‌المللی دفاع کرده است تقدیر شد و حضور مستمر، منظم و یکدست تیم‌های همدان در مسابقات تیراندازی قهرمانی کشور هیئت همدان می‌تواند برای هیئت‌های استانی کشور یک الگو مطرح شد.

رئیس هیئت تیراندازی استان همدان نیز در این نشست با اشاره به اینکه تلاش ما در هیئت در راستای افزایش زیرساخت‌های تیراندازی همدان بوده است اظهار کرد: برای الکترونیکی کردن سالن تیراندازی همدان 400 میلیون هزینه کردیم و 23 خط این سالن الکترونیکی شد.

سیدناصر محمودی با اشاره به این که آمادگی این را داریم که طبقه دوم این سالن را نیز ایجاد و به خطوط الکترونیکی مجهز کنیم گفت: 150 میلیون تومان نیز برای تجهیز سالن دانش‌آموزی همدان هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه این سالن متعلق به آموزش پرورش بود و در بهترین نقطه شهر قرار داشت، اما از آن استفاده نمی‌شد عنوان کرد: این سالن در حال حاضر به 7 خط الکترونیکی و 3 خط آماتوری برای تمرین نوآموزان تجهیز شده است و امیدواریم برای افتتاحیه این سالن رئیس و دبیر فدراسیون به همدان سفر کنند.

رئیس هیئت تیراندازی استان همدان با اشاره به این که همدان ظرفیت خوبی برای ایجاد سایت اهداف پروازی دارد اظهار داشت: ما این آمادگی را داریم که زمین برای ایجاد سایت را به صورت رایگان یا نیم‌بها در اختیار سرمایه گذار قرار دهیم.

اعلام ظرفیت ویژه در استان همدان از جمله اهدای زمین رایگان یا نیم‌بها و نیز اعطلای تسهیلات به سرمایه‌گذار در این نشست مورد توجه رئیس و دبیر فدراسیون تیراندازی قرار گرقت و مقرر شد یک سرمایه‌گذار که اصلیتی همدانی دارد از سوی فدراسیون به هیئت همدان معرفی شود تا تاسیس سایت اهداف پروازی استان همدان کلید بخورد.

شناسه خبر 22427