شناسه خبر:23163
1399/3/21 23:10:02
مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه

52 قلم کالای وارداتی نمونه‌برداری و آزمایش شد

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه از ارزیابی کیفی کالاهای وارداتی از بازارچه‌های غیررسمی موقت مرزی خبر داد و گفت: تعداد 52 قلم کالای وارداتی از کشورهای مختلف در بازارچه‌های مرزی استان، توسط این اداره کل نمونه‌برداری و آزمایش شد.

محمودرضا نیازی روز گذشته افزود:‌ در راستای سیاست‌ها و برنامه‌های راهبردی دولت در امر مبارزه همه‌‌جانبه با پدیده شوم قاچاق کالا و ضرورت توجه به ارتقای بنیه اقتصادی مرزنشینان و اجرای آیین‌نامه سامان‌دهی مبادله در بازارچه‌های غیررسمی موقت مرزی، این نمونه‌برداری‌ها و آزمایش‌ها انجام می‌شود.

وی افزود: براساس تکالیف سازمانی و اجرای تصویب نامه هیئت وزیران مبنی‌بر الزام به رعایت استانداردها در اقلام قابل ورود مرزنشینان و ارزیابی کیفی کالاهای وارداتی توسط اهالی ساکن در مناطق مرزی، تعداد 52 قلم کالای مشمول مقررات استاندارد اجباری وارداتی در بازارچه‌های مرزی استان به‌صورت تصادفی توسط این اداره کل نمونه‌برداری و آزمایش شده است.

نیازی عمده این کالاها را در حوزه صنایع غذایی شامل چای، انواع بیسکویت و کیک، آب‌میوه، نوشیدنی مالت، ماء‌الشعیر و روغن زیتون دانست و اظهار کرد: در حوزه مواد بهداشتی و شوینده هم انواع شامپو، صابون، خمیر دندان، مسواک و همچنین در تجهیزات خودرو انواع لنت ترمز، سیبک فرمان، لاستیک خودرو، انواع آچار و پیچ‌گوشتی، سیم‌چین آزمایش و نمونه‌برداری شده است.

وی تأکید کرد: درصورت مشاهده هرگونه انطباق نداشتن در نتایج آزمایش کالاهای نمونه‌برداری شده، موضوع به اطلاع فرمانداران شهرستان‌های مرزی می‌رسد تا از ورود مجدد برندهای بی‌کیفیت جلوگیری به‌عمل آید.

مدیرکل استاندارد کرمانشاه در پایان گفت: هزینه خرید و آزمایش این اقلام از محل بودجه داخلی سازمان ملی استاندارد ایران تأمین شده و به‌منظور جلوگیری از ورود کالاهای بی‌کیفیت و در راستای حفظ سلامت و ایمنی مردم است.

شناسه خبر 23163