شناسه خبر:23233
1399/3/23 20:24:20
نماینده ولی فقیه در استان همدان:

مطالبه گری در اجتماع باید مبتنی بر آگاهی باشد

سپهرغرب، گروه خبر: نماینده ولی فقیه در استان همدان بابیان اینکه مطالبه‌گری در اجتماع باید مبتنی بر آگاهی باشد، گفت: اگر مطالبه انجام‌شده در جامعه منطقی باشد در بسیاری از موارد می‌توانیم آن مشکل را برطرف کنیم در غیر این صورت برخی موارد به‌سادگی قابل‌حل نخواهد بود.

حجت الاسلام و المسلمین حبیب‌الله شعبانی روز پنجشنبه در جلسه سالیانه مجمع بسیج استان با تأکید بر لزوم مطالبه‌گری درست در جامعه اظهارکرد: گاهی برخی تحلیل‌ها و اطلاعات دقیق نیستند به همین دلیل اگر در مطالبه‌گری‌های خود اطلاعات اشتباه ارائه دهیم آن‌وقت طرف مقابل می‌تواند مطالبه ما را خنثی کند.

وی بابیان اینکه مطالبه‌گری در اجتماع باید مبتنی بر آگاهی باشد، افزود: اگر مطالبه انجام‌شده در جامعه منطقی باشد در بسیاری از موارد می‌توانیم آن مشکل را برطرف کنیم در غیر این صورت برخی موارد به‌سادگی قابل‌حل نخواهد بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان با اعلام اینکه از نمایندگان این دوره از مجلس انتظار بیشتری داریم چراکه این مجلس را انقلابی می‌دانیم بیان کرد: عملکرد و مواضع نمایندگان دو سال دیگر مشخص می‌شود یعنی ملاک ما برای سنجش آن‌ها مبنی بر انقلابی بودنشان، همان عملکرد انقلابی‌شان در مجلس خواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه نمی‌شود از مجلس انتظار معجزه داشت بنابراین باید مطالبه ما از نمایندگان و مجلس منطقی و مبتنی بر واقعیت باشد، گفت: اگر مدیران ما جهادی عمل کنند کارها بسیار سریع‌تر ازآنچه فکر می‌کنیم پیش می‌روند.

حجت الاسلام و المسلمین شعبانی با تشریح برخی مشکلات موجود در جامعه ابراز کرد: متأسفانه برای انجام برخی کارها در جامعه شاهدیم که یا زیرساخت‌های لازم مهیا نیست و یا اینکه قوانین موجود دارای مشکل هستند قوانینی که باید برای رفع مشکلات مردم، اصلاح شوند.

وی با اشاره به اینکه باید در عرصه مطالبه‌گری متنانت خود را حفظ کنیم تأکید کرد: در نظر داریم برای واقعی کردن برنامه‌های ستاد احیای امربه‌معروف و نهی از منکر در جامعه، این نهاد را وارد عرصه مطالبه‌گری از مسئولان و ادارات کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان با تاکید براینکه مطالبه‌گری صرفا نباید به گفتن یک حرف ختم شود، بیان کرد: برای فعالیت در این بخش نیازمند تهیه گزارش‌ها و پیگیری‌های مجدد هستیم چراکه دردها را می‌دانیم اما اینکه راهکارهای ارائه‌شده، عملیاتی می‌شوند یا خیر نیز باید موردبررسی جدی قرار گیرد.

     برای حل مشکلات اقتصادی باید وابستگی کشور به نفت را قطع کنیم

فرمانده سپاه همدان با تاکید براینکه برای حل مشکلات اقتصادی باید اقتصاد منهای نفت را در کشور عملیاتی و محقق کنیم، گفت: پایه اصلی اقتصاد ما نفت است بنابراین در صورتی که بتوانیم به جای نفت از مشتقات آن استفاده کنیم آن وقت در اقتصاد توانمند می‌شویم.

سردار مظاهر مجیدی با تشریح ظرفیت‌ این مجامع در شناسایی مشکلات و ارائه راهکار برای حل آنها اظهارکرد: مجامع بسیج می‌تواند موضوعات را به عنوان مسئله‌محور مطرح کند یعنی پس از طرح مسائل در این مجمع هیئت اندیشه‌ورز تشکیل شده و راهکارهای اجرایی را عملیاتی می‌کنند.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ره) با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب در سالگرد ارتحال امام (ره) فرمودند: تحول بزرگی را امام(ره) در جامعه فقه ایجاد کرد و آن این است که از مسائل کوچک و جزء گذشتند و مسائل بزرگی چون نه شرقی و غربی بود را مطرح کردند، تصریح کرد: سخنان و نکاتی که رهبری در این روز فرمودند باید در مجامع بسیج مورد توجه قرار گیرد.

وی تحول در اقتصاد و جمعیت را از جمله مطالبات رهبری دانسته و ابراز کرد: با روند کنونی رشد جمعیت در کشور، در آینده ایران به کشوری پیر تبدیل می‌شود.

مجیدی حفظ جمعیت جوان جامعه را از دیگر برنامه‌های در دستور کار مجامع بسیج برشمرد و گفت: اگر به جوانی جمعیت توجه نکنیم، شادابی و پتانسیل همیشگی کشور را در مدیریت و اقتدار نخواهیم داشت.

وی درباره مطالبه و خواست رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم جهش تولید و ایجاد تغییرات مهم و درست در این حوزه نیز ابراز کرد: یکی از مشکلات ما و حتی جهان امروز اقتصاد است مسئله‌ای که موضوعی مانند کرونا سبب شد حتی کشور قدرتمند اقتصادی نیز با چالش رو به‌رو شده و عملکرد خوبی نداشته باشند.

فرمانده سپاه همدان با تاکید براینکه برای حل مشکلات اقتصادی باید اقتصاد منهای نفت را در کشور عملیاتی و محقق کنیم، بیان کرد: پایه اصلی اقتصاد ما نفت است بنابراین در صورتی که بتوانیم به جای نفت از مشتقات آن استفاده کنیم آن وقت در اقتصاد توانمند می‌شویم.

شناسه خبر 23233