شناسه خبر:23237
1399/3/23 20:31:47

سپهرغرب، گروه خبر: فرماندار بدره میزان اعتبار جذب‌شده برای ایجاد اشتغال در حوزه روستایی این شهرستان را 180 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: تنها راه مناسب برای رشد اشتغال، گسترش بخش خصوصی در تولید است که این اقدام با فراهم‌ کردن بستر مناسب برای رشد و تولید اجرایی خواهد شد.

یونس آزادی روز پنج‌شنبه گذشته در نشست شورای اداری شهرستان بدره اظهار کرد: در سال جهش تولید رویکرد اصلی ایجاد تولید و اشتغال با جلب مشارکت بخش خصوصی برای ایجاد فرصت‌های شغلی جدید در این شهرستان است.

وی افزود: ایجاد اشتغال مولد و مفید براساس ظرفیت‌های منطقه‌محور، اقدام کارگروه اصلی شهرستان تا پایان سال‌جاری است که با جدیت و تلاش برای همکاری بخش‌خصوصی پیگیری می‌شود.

فرماندار بدره با بیان اینکه در موضوع اشتغال اداری و دولتی با محدودیت‌های بسیار زیادی مواجه هستیم، یادآوری کرد: در زمینه جذب تسهیلات‌ و دریافت اعتبارات جهت توسعه و ایجاد اشتغال پایدار روستایی مبلغ 180 میلیارد ریال در شهرستان جذب شده است.

آزادی اضافه کرد: تسهیلات و طرح‌های بنیاد برکت می‌تواند، باعث ایجاد اشتغال پایدار و منبع درآمد خوبی برای جوانان روستایی در این شهرستان باشد.

وی گفت: در قالب طرح برنامه‌ریزی اشتغال، مناطقی از جمله روستاهای آبچشمه، گچ‌کوبان، دول‌گلاب و شهرچشمه شیرین مشاغلی جهت دریافت تسهیلات تعریف و مشخص شده است.

فرماندار بدره ادامه داد: بخش اعظمی از زمین‌های کشاورزی این شهرستان مستعد کاشت غلات نبوده و باید الگوی کشت به سمت باغات و گیاهان دارویی تغییر یابد.

آزادی افزود: در موضوع اشتغال‌زایی، اگر به سمت کشت محصولات و داروهای گیاهی پیش برویم، درخصوص خرید محصولات با مشکل خاصی مواجه نبوده و متقاضی خرید تضمینی محصولات در استان موجود است.

شناسه خبر 23237