شناسه خبر:23243
1399/3/23 20:44:08

سپهرغرب، گروه خبر: تقاطع غیرهم‌سطح میدان امام خمینی(ره) کرمانشاه که برای سه سطح زیرگذر، روگذر و سطح صفر طراحی شده است، 65 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اما تکمیل و بهره‌برداری آن نیازمند اقداماتی است که باید با حمایت دستگاه‌های اجرایی انجام شود.

شهردار کرمانشاه روز پنجشنبه گذشته در جریان بازدید از پروژه تقاطع غیرهم‌سطح میدان امام خمینی(ره) پیشرفت این پروژه را با توجه به مشکلات اقتصادی و بیماری کرونا خوب ارزیابی کرد و گفت: تنها مشکل این پروژه معارضان تأسیساتی زیرگذر شمال به جنوب و بالعکس است.

      بازدید سعید طلوعی شهردار کرمانشاه از پروژه تقاطع غیرهم‌سطح میدان امام خمینی(ره)

سعید طلوعی معارضان تأسیساتی مانند لوله‌های گاز، آب و تاسیسات برقی را بزرگ‌ترین مانع این پروژه عنوان کرد و افزود: با ادارات گاز، برق، آب و مخابرات تعاملات خوبی داریم، اما انتظار می‌رود این سازمان‌ها حل مشکلات این پروژه را در اولویت کارهای خود قرار دهند.

     ‌زمان افتتاح و بهره‌برداری

وی پروژه تقاطع غیرهم‌سطح میدان امام خمینی(ره) را یک پروژه ملی و شاخص دانست و گفت: در 2 محور غیرهم‌سطح شرق به جنوب و محور غیرهم‌سطح غرب به شمال، ادوات و سگمنت‌های مورد نیاز تأمین شده است و به سرعت نصب می‌شود.

طلوعی مشکلات مالی را عامل کندی پروژه در گذشته عنوان کرد و گفت: با تأمین اعتبارات مورد نیاز، ما از پیمانکار این پروژه طلبکار هم هستیم و 2 محور غیرهم‌سطح شرق به جنوب و غرب به شمال تا 2 ماه دیگر آماده بهره‌برداری است.

معاون عمرانی شهرداری کرمانشاه، اتمام و بهره‌برداری پروژه تقاطع غیرهم‌سطح میدان امام خمینی(ره) کرمانشاه را نیازمند اجرایی شدن چند عامل دانست و گفت: اگر سایر ادارات در رفع معارضان تأسیساتی همکاری لازم را داشته باشند و اعتبار مورد نیاز این پروژه تأمین شود، در دهه فجر امسال شاهد تکمیل و بهره‌برداری این پروژه خواهیم بود. معارضان تأسیساتی که بزرگ‌ترین مانع برای پیشرفت پروژه در زیرگذر هستند

      از دیگر پروژه‌های کرمانشاه چه خبر

شهردار کرمانشاه با اشاره به دیگر پروژه‌های عمرانی کرمانشاه گفت: بعد از اتمام این پروژه، همه تجهیزات و ماشین‌آلات در خدمت پروژه‌های غیرهم‌سطح میدان سپاه و چهارراه وکیل‌آقا قرار می‌گیرد تا از این سه مکان، تقاطع غیرهم‌سطح کرمانشاه در سال 99 تعدادی را به بهره‌برداری برسانیم و استارت بقیه پروژه‌ها را هم بزنیم.

وی پروژه تقاطع غیرهم‌سطح میدان آزادگان را یکی دیگر از طرح‌های غیرهم‌سطح کرمانشاه دانست و افزود: درخصوص این پروژه همه نقشه‌ها و طراحی‌های مورد نیاز انجام شده است و در سال 1400 استارت این پروژه هم زده می‌شود.

مرحله اول تقاطع غیرهم‌سطح میدان امام خمینی(ره) کلان‌شهر کرمانشاه که به‌نام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نام‌گذاری شده، روز پنجشنبه گذشته (21 فروردین ماه) با اعتباری بالغ بر 100 میلیارد تومان افتتاح شد.

در پروژه غیرهم‌سطح میدان امام خمینی(ره) کرمانشاه، 110 هزار متر مکعب عملیات خاک‌برداری انجام شده، همچنین 380 قطعه پیش‌ساخته بتونی با سه‌هزار تن آرماتور در پل زیرگذر به‌کاررفته است.

شناسه خبر 23243