شناسه خبر:23449
1399/3/27 00:00:39
شهردار همدان در بازدید از پروژه‌های منطقه یک همدان:

اجرای 105 پروژه عمرانی و خدماتی در منطقه یک هم‌سو با نیاز شهروندان

سپهرغرب، گروه خبر: شهردار همدان با اشاره به اجرای 105 پروژه عمرانی و خدماتی سال 99 در شهرداری منطقه یک، عنوان کرد: یکی از شاخصه‌های مهم در اجرای پروژه‌ها همسویی آن‌ها با نیاز شهروندان بوده و توجه به این عامل مهم باعث موفقیت مدیریت شهری در توسعه شهر است.

عباس صوفی روز شنبه گذشته با مسعود دهبانی‌صابر، مدیر منطقه یک از روند اجرای پروژه‌های این منطقه بازدید کردند.

شهردار همدان طی این بازدید گفت: مطابق با برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته سعی شده است پروژه‌ها در تمامی حوزه‌ها به‌صورت متوازن انجام پذیرند و ضمن دستیابی به یک شهر پایدار، رضایت شهروندان را نیز به‌دست آوریم. همواره مهم‌ترین درخواست شهروندان بهبود معابر و خیابان‌ها است که در بودجه سال جاری پروژه‌هایی در جهت افزایش کیفیت و استانداردسازی آن‌ها درنظر گرفته شده؛ همچنین بهبود فضای سبز و احداث پارک‌های جدید، زیباسازی فضای شهری، تملک و بازگشایی معابر پُرترافیک، احداث پارکینگ‌های عمومی و توسعه زیرساخت‌های فرهنگی و ورزشی از دیگر محل‌های هزینه‌کرد سال 99 شهرداری منطقه یک هستند.

مدیر منطقه یک شهرداری همدان نیز بیان کرد: در سال گذشته 95 پروژه عمرانی با موفقیت صورت پذیرفت و در سال جاری با بودجه‌ یک‌هزار و 130 میلیارد ریالی درصدد آن هستیم تا 105 پروژه را تقدیم شهروندان خوب همدانی کنیم.

مسعود دهبانی‌صابر عنوان کرد: در سال جاری 240 میلیارد ریال بودجه جهت بهبود طرح‌های عبورومرور شهری از قبیل آسفالت‌ریزی و لکه‌گیری معابر، اصلاحات هندسی و زیرسازی معابر مختلف هزینه خواهد شد؛ از ابتدای سال جاری تاکنون با تلاش هم‌زمان چهار اکیپ 10 هزار تُن آسفالت‌ریزی در سطح منطقه صورت پذیرفته است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به خیابان حق‌گویان، جاده قدیم دره‌مرادبیگ، میدان جهاد و خیابان میرزاده‌عشقی اشاره کرد. همچنین در خیابان قهرمان نیز به‌منظور ارتقای ایمنی عبورومرور شهروندان و بهبود ترافیک عملیات اصلاح هندسی و آسفالت‌ریزی انجام شد که سعی داریم در نقاطی که شهر دارای گره‌های ترافیکی است، با استفاده از نظرات کارشناسی این اصلاحات را ادامه دهیم.

دهبانی‌صابر با بیان اینکه در سال گذشته شهرداری منطقه یک 117 هزار متر مربع پیاده‌روسازی و استاندارد‌سازی انجام داد، افزود: سعی داریم تا نهضت پیاده‌روسازی را ادامه دهیم و در سال جاری نیز 153 میلیارد ریال بودجه به این امر اختصاص یافته است که پیاده‌روسازی بلوار مصیب مجیدی، کوی خاتم، شکریه، پاستور، احمدی‌روشن، مهدیه و غیره، از مهم‌ترین آن‌ها است.

مدیر منطقه یک شهرداری همدان گفت: روان‌سازی ترافیک با استفاده از تملک و بازگشایی معابر از روزهای ابتدایی سال جاری در منطقه با تخریب ساختمان 33 واحدی در بلوار شهید فهمیده آغاز شد و هم‌اکنون نیز معبری در خیابان پرستار و فرشچیان جهت کاهش هرچه بیشتر ترافیک این منطقه گردشگری درحال بازگشایی است، امیدواریم با بودجه‌ی 151 میلیاردی که طی سال جاری درنظر گرفته شده است، گام مهمی در جهت روان‌سازی ترافیک شهر همدان برداریم.

وی با اشاره به اینکه پیامدهای توسعه شهری و پیچیدگی‌های معضلات زیست‌محیطی آن‌ها موجودیت فضای سبز و گسترش آن را اجتناب‌ناپذیر کرده‌ است، توسعه و احداث پارک‌ها با اعتبار 152 میلیارد ریالی را از اولویت‌های این منطقه دانست.

این مقام مسئول گفت: درحال حاضر اجرای پارک نواری کمال‌آباد و هنرستان که زیرسازی‌های آن صورت پذیرفته و همچنین پارک نواری میدان بیمه از استادان تا بلوار بعثت را در دستور کار قرار داده‌ایم و در بحث بازسازی پارک‌ها و فضای سبز می‌توان به ترمیم و بازسازی پارک مردم، پارک جوان، بلوار کاج و ترمیم محوطه مسیر گنجنامه اشاره کرد. عملیات اجرایی پارک جنگلی ولایت نیز از هفته بعد آغاز خواهد شد که سعی داریم تا محیط طبیعی این منطقه حفظ شده و با اجرای مناسب جاده‌های دسترسی در آن، محیطی مفرح جهت استفاده خانواده‌ها احداث کنیم.

دهبانی‌صابر افزود: لزوم احداث پارکینگ‌ها در شهر بر کسی پوشیده نیست و با احداث آن‌ها مشکلاتی که در حوزه شلوغی خیابان‌ها و ترافیک وجود دارد، قابل حل شدن است؛ به همین دلیل در سال جاری 110 میلیارد ریال بودجه جهت ساخت پارکینگ‌های عمومی درنظر گرفته شده است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به پروژه پارکینگ تالار قرآن و پارکینگ پشت تالار مرمر اشاره کرد.

مدیر منطقه یک شهرداری همدان با اشاره به اهمیت مباحث فرهنگی، اجتماعی و ورزشی از اعتبار 83 میلیارد ریالی این حوزه خبر داد و گفت: در سال جاری شهرداری منطقه از روزهای ابتدایی سال جاری عملیات اجرای چهار زمین ورزشی سطح منطقه را آغاز کرد که تا ابتدای فصل تابستان آماده بهره‌برداری هستند، این زمین‌ها مناسب استفاده ورزش‌های چندمنظوره بوده و ورزشکاران در رشته‌های مختلف می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند؛ همچنین پروژه تکمیل و تجهیز تالار همایش‌های بین‌المللی و قرآنی با پیشرفت مناسبی درحال اجرا است که هم‌اکنون بافت میانی این تالار نیز نصب شده، خرید باکس‌های مکانیزه زباله‌های خشک و تر در جهت فرهنگ‌سازی شهروندان از دیگر موارد این حوزه است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته توانستیم با لایروبی رودخانه‌ها و کانال‌های سطح منطقه به‌خوبی از آب‌گرفتگی و طغیان آن‌ها جلوگیری کنیم، عنوان کرد: در سال جاری نیز امید است با هدایت آب‌های سطحی منطقه ازجمله زمانی و جوادیه، دیوارکشی رودخانه دره‏مرادبیگ و لایروبی‌های منظم، بتوانیم در فصول پُربارش شاهد آسایش همشهریان باشیم.

دهبانی‏‌صابر در انتها از اجرای پروژه‌های آرشیو الکترونیکی، پُل کابلی، ترمیم و بازسازی سرویس‌های سطح منطقه، جداره‌سازی پیاده‌رو بوعلی، اجرای عملیات برق‌کشی بوستان‌ها و معابر و غیره در سال جاری خبر داد و از اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار که با حمایت‌های لازم باعث پیشرفت پروژه‌های شهر می‌شوند و شهروندانی که با مدیریت شهری همکاری می‌کنند، تشکر و قدردانی کرد.

شناسه خبر 23449