شناسه خبر:23622
1399/3/31 00:04:33

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری همدان گفت: برای نخستین‌بار گشت اختصاصی پلیس ساختمان در حوزه باغ‌های این شهر به‌منظور جلوگیری از هرگونه ساخت‌وساز غیر مجاز راه‌اندازی شد.

محمدعلی گلشن روز پنجشنبه گذشته اظهار کرد: با راه‌اندازی این گشت، فضای نظارت بر ساخت‌وسازهای مجاز و غیر مجاز در سطح باغ‌های همدان افزایش چشمگیری خواهد یافت.

وی بیان کرد: گشت اختصاصی پلیس ساختمان در حوزه باغ‌ها به‌صورت مستمر نسبت به بازدید از این مناطق اقدام خواهد کرد.

گلشن اضافه کرد: هرگونه اقدام در ساخت‌وساز باغ‌ها از قبیل فنس‌کشی، کرت‌بندی، تراس‌بندی، تعمیرات و نوسازی، تعمیرات جزئی و اساسی، ترمیم دیوار و دیوارکشی، احداث و مرمت بنا، نصب آلاچیق و سایه‌بان، احداث انباری و سرویس بهداشتی، احداث اتاق کارگری و خانه‌باغی نیاز به مجوز دارد و شهروندان باید به شهرداری منطقه خود مراجعه کنند.

وی با اشاره به اینکه سامانه 137 همدان آماده گزارش‌های مردمی از ساخت‌وسازهای غیر مجاز است، گفت: هم‌اینک طرح گشت‌زنی پلیس ساختمان ویژه باغ‌های منطقه دره‌مرادبیگ و سیلوار آغاز شده و سامانه 137 به‌صورت شبانه‌روز آماده دریافت هرگونه تخلف خواهد بود.

مدیر پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری همدان خاطرنشان کرد: مناطق دره‌مرادبیگ با دو هزار و 800 و سیلوار با یک‌هزار باغ از اهمیت ویژه برخوردار هستند و نظارت بر هرگونه ساخت‌وساز در این بخش‌ها با تشکیل گشت پلیس ساختمان درحال انجام است.

وی افزود: گشت‌های پلیس ساختمان ویژه باغ‌ها مجهز به دوربین و سیستم ردیاب GPS هستند و کنترل و نظارت به‌خوبی انجام می‌شود.

مدیریت پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری همدان از ابتدای امسال تاکنون حدود 150 مورد ضبط وسایل ساخت‌وساز و نیز صدور اخطاریه انجام داده است.

شناسه خبر 23622