شناسه خبر:23641
1399/3/31 14:43:04

سپهرغرب، گروه خبر: ساختمان فرهنگ‌سرای الیگودرز که قرار بود، توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی لرستان به کتابخانه تبدیل شود، دو سال است که به حال خود رها شده و خبری از ایجاد کتابخانه در این محل نیست.

ساختمان فرهنگ‌سرای اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان الیگودرز از سال 84 برای تبدیل به کتابخانه در اختیار نهاد کتابخانه‌های عمومی لرستان قرار داده شده است. ساختمانی که به‌گفته مسئولان از سال 96 تا کنون به حال خود رها شده است.

      ساختمان فرهنگی که به حال خود رها شده است

حبیب جمشیدی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی الیگودرز در سخنانی با اشاره به وضعیت فرهنگ‌سرای هنری این شهرستان اظهار کرد: ساختمان فرهنگ‌سرای ارشاد الیگودرز در سال 84 در اختیار نهاد کتابخانه‌های عمومی برای استفاده کتابخانه قرار گرفت.

وی عنوان کرد: این ساختمان از سال 96 تاکنون بدون نگهبان به حال خودش رها شده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی الیگودرز افزود: براساس قانون، نهاد کتابخانه‌های عمومی تا زمانی می‌توانند از اموال ارشاد اسلامی استفاده کنند که حق انتفاع داشته باشند.

جمشیدی ادامه داد: زمانی که نهاد کتابخانه‌ها نمی‌خواهند از این اموال استفاده کنند، باید مکان را به مالک اصلی که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، تحویل بدهند که متأسفانه ما تا الان نتوانسته‌ایم، این مکان را از نهاد کتابخانه‌های عمومی استان تحویل بگیریم.

      فرماندار به ارشاد و کتابخانه‌های عمومی التیماتوم داد

حمید کشکولی فرماندار الیگودرز نیز در سخنانی با بیان اینکه به مرور زمان به این ساختمان خسارت‌هایی وارد شده است، اظهار کرد: نیاز بوده که این ساختمان تعمیر و نگهداری شود.

وی عنوان کرد: متأسفانه تاکنون این امر از سوی بهره‌بردار صورت نگرفته است.

فرماندار الیگودرز گفت: این ساختمان طی دو سال گذشته به‌دلیل اختلاف بین فرهنگ و ارشاد اسلامی و کتابخانه‌های عمومی در این وضعیت را دارد.

کشکولی با بیان اینکه این اختلاف بر سر مالکیت، تخلیه و تعمیر است، عنوان کرد: هنوز ارشاد اسلامی و کتابخانه در رابطه با این ساختمان نتوانسته‌اند با هم تعاملی داشته باشند.

وی بیان کرد: در این راستا به ارشاد اسلامی و کتابخانه‌های عمومی فرصت داده‌ایم که تکلیف این ساختمان را تعیین کنند.

فرماندار الیگودرز تصریح کرد: در غیر این صورت به‌دلیل اینکه این ساختمان به مکانی تبدیل شده که در شأن مردم الیگودرز نیست، براساس مصوبه‌ای تصمیم گرفته‌ایم، آن را تخلیه و تخریب کنیم.


منبع: خبرگزاری مهر

شناسه خبر 23641