شناسه خبر:23993
1399/4/6 19:50:19

سپهرغرب، گروه ورزشی: رئیس هیئت جانبازان و معلولین لرستان گفت: درحال حاضر دو ورزشکار لرستانی سهمیه شرکت در پاراالمپیک توکیو را کسب کرده‌اند، همچنین براساس پیش‌بینی‌ها انتظار داریم چهار یا پنج ورزشکار دیگر لرستانی سهمیه حضور در پاراالمپیک را بگیرند.

سیدحمید الیاسی اظهار کرد: شیوع کرونا باعث تعطیلی تمام فعالیت‌های ورزشی معلولان لرستانی شده و آن‌ها تنها در منازل خود به‌صورت فردی تمرین می‌کنند.

وی با بیان اینکه سال گذشته سه ورزشکار لرستانی در مسابقات جهانی امارات شرکت کردند، افزود: از این سه نفر سجاد محمدیان و حامد امیری موفق به کسب سهمیه پاراالمپیک توکیو شدند.

رئیس هیئت جانبازان و معلولین لرستان بیان کرد: با توجه به اینکه رشته‌های دوومیدانی برای شرکت در مسابقات پاراالمپیک نیازمند یک حداقل رکورد هستند، قرار است که در ماه‌های آینده این رکوردگیری در کشور برگزار شود.

الیاسی با اشاره به اینکه براساس پیش‌بینی‌ها انتظار داریم چهار یا پنج ورزشکار لرستانی دیگر سهمیه حضور در پاراالمپیک را بگیرند، تصریح کرد: مربیان این ورزشکارها برای آن‌ها برنامه‌ریزی کرده‌اند و آن‌ها تمرینات خود را در خانه انجام می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: استان لرستان ازنظر امکانات برای ورزشکاران معلول با کمبودی روبه‌رو نیست و درحال حاضر شیوع کرونا مهم‌ترین مشکل ورزشکاران برای رسیدن به آمادگی مورد نظر بوده که البته این شرایط برای تمام ورزشکاران ایران و دنیا یکسان است.

شناسه خبر 23993