شناسه خبر:24110
1399/4/9 00:56:03

سپهرغرب، گروه ورزشی: دبیر هیئت والیبال لرستان گفت: بیش از 9 هزار ورزشکار در لرستان به ورزش والیبال می‌پردازند که ثمره آن عضویت 6 لرستانی در تیم‌های ملی والیبال است.

اسماعیل طولابی اظهار کرد: پس از شیوع بیماری کرونا در لرستان فعالیت تمامی باشگاه‌های والیبال استان تعطیل‌شده و بازگشایی آن‌ها نیازمند مجوز ستاد مبارزه با بیماری کرونا است.

وی با بیان اینکه مسابقات قهرمانی کشور که قرار بود در تیرماه آغاز گردد، لغو شده، افزود: در حال حاضر والیبال لرستان جزء استان‌های متوسط در این ورزش است.

دبیر هیئت والیبال استان بیان کرد: این استان در تیم‌های ملی والیبال آقایان و خانم‌ها 6 سهمیه دارد که چهار سهمیه مختص بانوان استان است.

طولابی با اشاره به اینکه هیئت والیبال استان در حوزه استعدادیابی فعالیت‌های بسیاری انجام داده است، تصریح کرد: در سال گذشته 6 مرحله استعدادیابی برای بانوان و چهار مرحله برای آقایان برگزار شد. برای نمونه از میان دخترهای مستعد استان 11 نفر برای آموزش‌های بیشتر به تهران اعزام شدند.

وی خاطرنشان کرد: بیش از چهار هزار و 500 ورزشکار سازمان‌یافته در استان در رشته والیبال فعالیت می‌کنند که از تعداد بانوان و آقایان تقریباً برابر است همچنین تعدادی از والیبالیست‌های جوان لرستانی زیر نظر آموزش پرورش فعالیت می‌کنند که اگر مجموع آنان را در نظر بگیریم بیش از 9 هزار والیبالیست در لرستان داریم.

گفتنی است است که بیش از 22 باشگاه والیبال در لرستان فعالیت می‌کند همچنین دو آکادمی نیز در شهرستان‌های خرم‌آباد و بروجرد فعال هستند.

شناسه خبر 24110