شناسه خبر:24137
1399/4/9 14:00:20

سپهرغرب، گروه خبر: معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ایلام گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، دو هزار و 974 حلقه لاستیک بین ناوگان جاده‌ای با ارز دولتی وارد استان و تحویل رانندگان شده است.

محمد حسنی روز گذشته اظهار کرد: از آغاز اجرای این طرح در سال 97 تاکنون، بیش از 25 هزار حلقه لاستیک توسط مالکان ناوگان جذب و خریداری شده است.

وی درخصوص نوع لاستیک‌های توزیعی اظهار کرد: لاستیک‌های تخصیصی که توسط وزرات صنعت، معدن و تجارت تهیه و در شبکه توزیع قرار داده می‌شود. از دو نوع خارجی و ایرانی است که نوع خارجی آن، به بهای ارز دولتی و لاستیک‌های ایرانی نیز براساس نرخ مصوب در اختیار مالکان ناوگان جاده‌ای قرار می‌گیرد.

معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ایلام به شرایط و روند صدور حواله دریافت لاستیک‌ها اشاره و یادآوری کرد: متناسب با تعداد لاستیک‌های تخصیصی به استان، انجمن صنفی رانندگان نسبت به صدور حواله دریافت لاستیک (هر دستگاه ناوگان، 2 حلقه) جهت آن دسته از مالکانی که شرایط مندرج در آیین‌نامه را احراز کرده باشند، اقدام می‌کنند.

حسنی شرایط دریافت حواله را شامل داشتن کارت هوشمند، پلاک استانی و پیمایش مکفی ناوگان دانست و گفت: از نکات برجسته جهت توزیع عادلانه لاستیک‌ها، اولویت‌بندی بر اساس پیمایش ناوگان است.

 

شناسه خبر 24137