شناسه خبر:24440
1399/4/14 19:37:14

سپهرغرب، گروه ورزشی: مربی و پیشکسوت هندبال بانوان از وضعیت هندبال بانوان در کرمانشاه انتقاد کرد.
نشمین شافعیان با اشاره به جایگاه خوب هندبال بانوان کرمانشاه در گذشته، اظهار کرد: حدود 20 سال پیش هندبال بانوان کرمانشاه جایگاه بسیار خوبی در کشور داشت و حتی تیم لیگ برتری داشتیم.
وی تصریح کرد: حمایت‌ها در گذشته باعث شده بود تا بتوانیم استعدادهای بسیار خوب و بزرگانی را در این رشته داشته باشیم که در سطح کشوری مطرح باشند.
این مربی تیم‌های لیگ برتری هندبال بانوان افزود: متاسفانه از 20 سال پیش تاکنون دیگر صدایی از هندبال بانوان در کرمانشاه شنیده نمی‌شود و کسی به این بخش توجهی نمی‌کند، درحالیکه هندبال بانوان در سایر استان‌ها کاملا متحول شده است.
وی درخصوص مهمترین دلایل عدم رشد هندبال بانوان کرمانشاه طی دو دهه اخیر، به ایسنا گفت: سال گذشته فرصت کوتاهی پیش آمد تا به کرمانشاه برگشته و کار کنم. در مدتی‌که در کرمانشاه بودم فراخوانی دادیم و از همه مربیان این رشته خواستیم تا برای همکاری با هیئت اعلام آمادگی کنند.
شافعیان افزود: با وجود فراخوانی که داده بودیم، تنها تعدادی معدودی از مربیان این رشته اعلام همکاری کردند متاسفانه برخی از این مربیان هم دانش لازم را ندارند که هیئت باید برای ارتقا و به‌روزرسانی توانائی آن‌ها اقدام کند.
وی عدم ارتباط و تعامل خوب هیئت استان با آموزش و پرورش را از دیگر دلایل عدم رشد هندبال بانوان در کرمانشاه دانست و گفت: به نظر می‌رسد برای اینکه هندبال بانوان کرمانشاه از وضعیت فعلی خارج شود، هیئت باید ابتدا مربیانی که علاقمند به کار هستند را شناسایی کند و این مربیان با آموزش و پرورش تعامل داشته باشند تا استعدادهای این رشته را شناسایی کنند.
وی تصریح کرد: هرچند در حال حاضر در رده سنی نوجوانان در کرمانشاه تیم داریم و با ارتباطی که با آن‌ها گرفتم، پتانسیل‌های خوبی بین آن‌ها دیدم که می‌توان روی آن‌ها سرمایه‌گذاری کرد، اما تا زمانی‌که در رده سنی بزرگسالان تیم قدرتمندی نداشته باشیم که برای این بازیکنان پایه الگو باشند و از سوی دیگر به مسابقات مختلف اعزام نشوند، شاید چندان در این بخش هم موفق نباشیم.
مربی سابق تیم ملی هندبال بانوان یادآور شد: هندبال بانوان کرمانشاه برای اینکه بتواند در کشور مطرح شده و دوباره قدرت بگیرد، باید یک تیم لیگی هم داشته باشد، برای این کار هم می‌توان از بازیکنان غیربومی استفاده کرد، تا به تدریج این رشته در استان جا بیفتد.
وی اضافه کرد: متاسفانه در حال حاضر هندبال بانوان در کرمانشاه در سایه هندبال مردان قرار گرفته و برای همین توجه چندانی به این رشته نمی‌شود.

شناسه خبر 24440