شناسه خبر:24630
1399/4/17 13:11:25

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل کمیته امداد کرمانشاه گفت: مردم استان در سال 98 بیش از 113 میلیارد و 530 میلیون تومان به نیازمندان کمک کردند و تمامی این کمک‌ها بنا به نیت خیرخواهانه خیران نیک‌اندیش به دست نیازمندان واقعی رسیده است.
محسن رخصی روز سه شنبه در این‌باره اظهار کرد: این میزان کمک‌های مردم در چهار سرفصل زکات و صدقات، طرح اکرام ایتام و محسنین، تشکل‌های مردمی و موسسات خیریه جمع‌آوری شده است.
او با بیان اینکه بخشی از این کمک‌ها از محل کمک‌های مردمی در مراکز نیکوکاری و موسسات خیریه همسو با این نهاد به نیازمندان اهدا شده اضافه کرد: در سال گذشته خیران این مراکز بیش از 38 میلیارد و 729 میلیون تومان به نیازمندان کمک کردند.
رخصی همچنین گفت: در سال گذشته مودیان زکات در استان بیش از 25 میلیارد تومان زکات واجب و مستحب به این نهاد به عنوان دبیرخانه زکات پرداخت کردند.
مدیرکل کمیته امداد کرمانشاه اظهارداشت: در سال گذشته 121 هزار و 705 صندوق صدقات در استان نصب و تعبیه شد که مردم نیک‌اندیش استان بیش از 23 میلیارد و 191 میلیون تومان صدقات به این صندوق‌ها واریز کردند و بیشترین میزان این صدقات از صندوق‌های صدقات خانگی جمع‌آوری شده است.
رخصی همچنین به اجرای طرح ویژه اکرام ایتام و محسنین در این نهاد اشاره کرد و افزود: در این طرح نیز 33 هزار حامی خیر 26 میلیارد و 515 میلیون تومان به هفت هزار و 462 فرزند معنوی در استان کرمانشاه کمک کردند.
او با تاکید براینکه تمامی این کمک‌ها بنا به نیت خیرخواهانه خیران نیک اندیش هزینه شده و به دست نیازمندان واقعی رسیده است، بیان کرد: این نهاد شناسنامه نیازمندی تمامی خانوارهای مددجو را در اختیار دارد و همین موضوع موجب تسریع در خدمت رسانی به نیازمندان می‌شود.

شناسه خبر 24630