شناسه خبر:24677
1399/4/18 00:56:11
معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای باختر خبر داد:

کسب رتبه برتر شاخص عملکرد صحیح سیستم‌های حفاظتی در کشور

سپهرغرب، گروه خبر: معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای باختر به استناد گزارش عملکرد سال 98 شرکت مدیریت شبکه برق ایران از کسب رتبه برتر در سطح شبکه انتقال برق کشور در شاخص عملکرد صحیح سیستم‌های حفاظتی طی بازه زمانی سه‌ساله (از سال 96 لغایت 98) خبر داد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای باختر، جعفر نصرتیان ضمن بیان خبر فوق، اظهار کرد: براساس گزارش تحلیلی و آماری حوادث شبکه انتقال در سال 98 که از سوی شرکت مدیریت شبکه برق ایران منتشر شد، برق باختر در زمینه شاخص عملکرد صحیح سیستم‌های حفاظتی درسطح شبکه انتقال برق کشور با کسب عملکرد صحیح حفاظتی 83/91 درصدی، بالاترین رتبه را در سطح شبکه انتقال برق به خود اختصاص داد، درحالی که میانگین این شاخص در کل کشور 09/83 درصد است.

وی در ادامه افزود: براساس همین گزارش 90 درصد خروج خودکار شبکه انتقال در حوزه برق باختر بدون گسترش و اعمال خاموشی بوده که از این منظر نیز برق باختر رتبه دوم کشوری را به خود اختصاص داده است.

این مقام مسئول گفت: در شاخص خروج خودکار ترانسفورماتورها نیز شرکت برق منطقه‌ای باختر رتبه دوم کشور را به‌لحاظ کمترین میزان خروج خودکار ترانسفورماتورها کسب کرده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به نقاط قابل بهبود شبکه وفق گزارش مذکور اشاره کرد و افزود: بخش خروج خودکار خطوط انتقال به‌دلیل قدمت خطوط و فرسودگی نیاز به بهینه‌سازی و اصلاح دارند که امیدواریم با تخصیص منابع لازم بتوانیم این بخش را هم به نحو مطلوب اصلاح کرده و در پایداری شبکه عملکرد بهتری داشته باشیم.

نصرتیان با اشاره به اقدامات طرح‌ریزی و پیاده‌سازی‌شده در بهره‌برداری، گفت: در شرکت برق باختر رویکرد سیستمی فعالیت‌های بهره‌برداری مبتنی بر نرم‌افزار جامع است که این نرم‌افزار به‌طور کامل عملیاتی شده است و در گام بعدی ارتقا و بهبود قابلیت‌های آن در دستور کار قرار دارد.

وی اظهار کرد: براساس گزارش شرکت مدیریت شبکه برق ایران، تعداد حوادث لایه انتقال شرکت برق منطقه‌ای باختر در سال 98 به میزان 25 درصد نسبت به سال 97 کاهش یافته است.

این مقام مسئول به اقدامات انجام‌شده در این خصوص همچون شناسایی علل بروز عیوب و اتفاقات در بخش خطوط با استفاده از روش تحلیل خرابی‌ها به شیوه گراف نیز اشاره کرد.

معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای باختر اظهار کرد: در راستای ارتقای فرآیند تعمیر و نگهداری، نظارت بر عملکرد تعمیر و نگهداری به‌صورت ویژه انجام شده است و در همین راستا از خدمات مهندسین مشاور در بخش نظارت بر تعمیر و نگهداری شبکه نیز استفاده کرده‌ایم. نشست‌های ارزیابی عملکرد در حوزه بهره‌برداری با حضور مدیران بهره‌برداری و مدیران تعمیر و نگهداری به‌صورت ماهیانه برگزار می‌شود و برنامه‌های عملیاتی کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت طرح‌ریزی و اجرایی می‌شود.

وی در پایان از زحمات همکاران بهره‌برداری و پیمانکار تعمیر و نگهداری (شرکت بتانیر) قدردانی کرد.

شناسه خبر 24677