شناسه خبر:24768
1399/4/21 00:54:06

 
 رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان ایوان گفت: در سه‌ماهه نخست سال جاری حدود 86 هزار رأس گوسفند و بز در روستاهای شهرستان ایوان علیه بیماری آبله، مایه‌کوبی شدند.

فارس جناغ؛ رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان ایوان روز پنجشنبه گذشته گفت: در سه‌ماهه نخست سال جاری حدود 86 هزار رأس گوسفند و بز در روستاهای شهرستان ایوان علیه بیماری آبله، مایه‌کوبی شدند.

وی با اشاره به انجام مراقبت فعال بیماری‌های تب برفکی، شاربن و لمپی‌اسکین در این شهرستان افزود: همچنین در این مدت دو هزار و 326 رأس گاو و گوساله نیز در این شهرستان علیه بیماری تب برفکی واکسینه شده‌اند.

رئیس شبکه دامپزشکی ایوان بیان کرد: در مجموع تعداد 367 هزار و 402 رأس دام علیه بیماری‌های آنتروتوکسمی، آگالاکسی، قانقاریا و تب برفکی توسط اکیپ واکسیناسیون بخش خصوصی واکسینه شدند.

* بازرسی و نمونه‌گیری مرتب ماهیانه از گاوداری‌ها

وی اظهار کرد: بازرسی و نظارت بهداشتی بر کشتار 1333 رأس دام سبک و 107 رأس دام سنگین در کشتارگاه دام شهرستان، بازرسی و نمونه‌گیری مرتب ماهیانه از گاوداری‌های شهرستان جهت انجام آزمایشات میکروبی، تقلبات شیر و همچنین بازرسی ماهیانه و نمونه‌گیری مرتب از کارخانه خوراک دام و طیور جهت انجام آزمایشات میکروبی و قارچی از دیگر اقدامات این شبکه دامپزشکی است.

جناغ در پایان با اشاره به نظارت‌های بهداشتی مستمر دامپزشکی بر کبابی‌ها، رستوران‌ها، قصابی‌ها و سایر مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی افزود: در مدت مذکور 150 مورد بازرسی بهداشتی بر این‌گونه اماکن صورت گرفته است.


منبع: خبرگزاری فارس

شناسه خبر 24768