شناسه خبر:24856
1399/4/22 00:46:55

 
 

مدیرکل راه‌وشهرسازی استان ایلام از پیشرفت 30 درصدی تقاطع غیرهم‌سطح صالح‌آباد در محور ایلام - مهران خبر داد و گفت: با تلاش پیمانکار و تأمین اعتبار لازم، این پروژه تا پایان سال جاری تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

علی‌اصغر کاظمی روز گذشته اظهار کرد: تقاطع صالح‌آباد به جهت حجم بالای ترافیک محور ایلام- مهران به‌خصوص در زمان اربعین و همچنین تردد زائران امام‌زاده علی صالح(ع) و وجود آرامستان در این منطقه، یکی از نقاط حساس محسوب می‌شود که در سال‌های گذشته با احداث تقاطع هم‌سطح به‌طور موقت، ایمن‌سازی مسیر صورت گرفت.

وی افزود: هم‌اکنون عملیات اجرایی احداث تقاطع غیرهم‌سطح صالح‌آباد با ویژگی جدید و به‌خاطر ارتقای محور ایلام- مهران به بزرگراه با 30 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است.

مدیرکل راه‌وشهرسازی ایلام یادآوری کرد: برای احداث این تقاطع با دو دهانه به طول 25 متر و دو رمپ ورود و خروج به طول سه‌کیلومتر افزون بر 120 میلیارد ریال اعتبار نیاز است که درصورت تأمین اعتبار به‌موقع، پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری این پروژه به بهره‌برداری برسد.

کاظمی همچنین از عملیات تکمیلی زیرگذر ارغوان‌ شهر ایلام نیز خبر داد و گفت: یکی از نقاطی که در سال‌های اخیر باعث ایجاد گره ترافیکی در ایام اربعین می‌شد، محدوده میدان ارغوان‌ شهر ایلام بود که احداث پل روگذر و زیرگذر ارغوان به‌منظور کاهش بار ترافیکی در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: با هدف رفع گره ترافیکی ورودی شهر ایلام از سمت حمیل و دسترسی مسیر برگشت کنارگذر شرقی و دره ارغوان به داخل شهر ایلام، عملیات احداث این پل زیرگذر که تکمیل‌کننده تقاطع غیرهم‌سطح ارغوان است، اجرایی شد و در ایام ترافیک اربعین سال گذشته به‌صورت موقت زیر بار ترافیک قرار گرفت.

مدیرکل راه‌وشهرسازی ایلام تأکید کرد: طول پل زیرگذر ارغوان 42 متر است و در مجموع طول رمپ‌های ورودی و خروجی آن یک‌کیلومتر است که برای احداث آن، 85 هزار مترمکعب خاک‌برداری صورت گرفته است.

وی با اشاره به هزینه 150 میلیارد ریالی پروژه زیرگذر ارغوان اضافه کرد: درصورت تأمین اعتبار این تقاطع غیرهم‌سطح، امسال تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه پیمانکار مربوطه هم‌اکنون مشغول دیوارکشی و ایمن‌سازی رمپ‌های دوطرف این پروژه است، گفت: ایمن‌سازی، کاهش ترافیک ورودی شهر ایلام و همچنین دسترسی مسافران از کنارگذر شرقی ایلام و دره ارغوان به داخل شهر، از جمله اهداف اجرای این پروژه است.

استان 20 هزار کیلومتر مربعی ایلام در غرب کشور و همسایگی عراق دارای 111 کیلومتر بزرگراه، 670 کیلومتر راه اصلی، 891 کیلومتر راه فرعی و یک‌هزار و 770 کیلومتر راه روستایی است.

توپوگرافی خشن، وجود ناهمواری، پستی و بلندی فراوان در کنار کوهستانی بودن بخش عمده‌ای از ایلام، باعث شده این استان در مقایسه با دیگر مناطق کشور؛ حتی استان‌های همسایه از حیث راه از کم‌توسعه‌ترین مناطق باشد.


منبع: خبرگزاری ایرنا

شناسه خبر 24856