شناسه خبر:24918
1399/4/23 00:07:38

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایلام گفت: 604 روستای مشمول طرح هادی در این استان وجود دارد که تاکنون برای 400 روستا این طرح اجرا شده است.

حبیب‌الله محبی روز گذشته اظهار کرد: پارسال طرح هادی در سطح 165 روستای بالای 20 خانوار این استان با اعتبار 724 میلیارد و 500 میلیون ریال اجرا شد.

وی افزود: این اعتبار از محل منابع اعتباری(استانی، ملی، سیل) برای اجرای طرح هادی در روستاهای این استان درنظر گرفته شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایلام یادآوری کرد: این میزان اعتبار برای بازگشایی، برداشت موانع، زیرسازی، آسفالت، جدول‌گذاری، سنگ‌فرش، میدان‌سازی و همچنین فضای سبز این تعداد روستاهای استان هزینه شده است.

محبی با اشاره به اجرای طرح هادی در سال جاری گفت: امسال هنوز اعتبار لازم برای اجرای این طرح ابلاغ نشده ولی در صورت ابلاغ، عملیات اجرایی در سطح روستاها آغاز می‌شود.

وی اضافه کرد: توسعه روستایی و ماندگاری جمعیت در روستاها با توجه به فراهم شدن شرایط مطلوب معیشت و اشتغال ممکن بوده که هم‌اکنون توسعه روستایی با محوریت اشتغال و معیشت در دستور کار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قرار دارد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایلام ادامه داد: با رفع محرومیت مناطق روستایی، ارتقای سطح و کیفیت زندگی روستاییان، ایجاد اشتغال و بهره‌وری می‌توان به توسعه روستایی دست یافت که در این راستا بنیاد مسکن با اجرای طرح هادی خدمات ارزشمندی به روستاییان ارائه کرده است.

وی گفت: در زمان حاضر طرح هادی روستایی مهم‌ترین ابزار مدیریت توسعه روستایی است که علاوه بر جنبه‌های کالبدی روستاها، جنبه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی موردتوجه قرار می‌گیرد.

محبی با بیان اینکه اجرای طرح هادی نقش زیربنایی و بنیادی در توسعه همه‌جانبه مناطق روستایی دارد، تصریح کرد: در اجرای طرح هادی روستاها، باید به حفظ ساختار سنتی روستاها در ابعاد گوناکون فرهنگی، اجتماعی و استفاده از منابع و مصالح بومی توجه ویژه کرد.


منبع: خبرگزاری ایرنا

شناسه خبر 24918