شناسه خبر:24926
1399/4/23 00:31:13

استاندار ایلام گفت: تاکنون براساس آمار، بیش از 400 نفر از کارمندان ادارات مختلف استان به کرونا مبتلا شده‌اند که 260 نفر آنان پرسنل بهداشتی درمانی هستند.

قاسم سلیمانی‌دشتکی روز گذشته در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان ایلام اظهار کرد: همچنان در وضعیت قرمز و هشدار قرار داریم و هرگونه گردهمایی، تجمع، سمینار، جشن و گردهمایی در ادارات ممنوع است و همگی ملزم به زدن ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستند.

وی افزود: برگزاری جلسات در تمامی دستگاه‌ها دردسرساز می‌شود و باید با حداقل جمعیت و از طریق ویدیوکنفرانس برگزار شود.

وی یادآوری کرد: در این شرایط برای حفظ سلامت همه باید مدیران با کمک ابزارهای الکترونیکی و شبکه‌های اجتماعی، پیگیر مسائل و مشکلات مردم باشند و از طریق سامانه سامد و هر راه ممکن با کم‌ترین تماس مشکلات مردم را بررسی و رفع کنند.

* پیشگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی، عزم جدی مسئولان استان

استاندار ایلام تأکید کرد: اعزم جدی مسئولان اقتصادی استان تلاش برای احیا، تداوم فعالیت، توسعه ظرفیت و پیشگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی است.

سلیمانی‌دشتکی افزود: برای رفع مسائل و مشکلات کارگاه‌های تولیدی بسیار تلاش شده است تا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به‌دلیل کرونا تعطیل نشوند.

وی یادآوری کرد: دستگاه قضا نیز ورود کرده و همگی در تلاش هستیم تا به هر طریقی که امکان دارد، راهکاری برای رفع موانع تولید استان پیدا کنیم.

استاندار ایلام اضافه کرد: برخی افراد که ادعای سرمایه‌گذاری داشته اما اهلیت ندارد، موجب ایجاد مشکلاتی در پیش پای تولید می‌شوند به همین خاطر اهلیت سرمایه‌گذاران ‌باید از همان ابتدا به‌طور دقیق بررسی شود.

سلیمانی‌دشتکی گفت: واحدهای تولیدی در استان وجود دارد که مجری با توان و مدیریت درست علاوه‌بر تکمیل ظرفیت به رونق تولید و افزایش اشتغال واحد نیز بدون استفاده از تسهیلات دولتی کمک کرده است.

* تملیک طرح توسط بانک‌ها به بیکاری کارگران و استهلاک تجهیزات منجر می‌شود

وی تأکید کرد: بانک‌ها بدانند که تملیک طرح‌ها جز تعطیلی واحد، بیکاری کارگران، استهلاک ماشین‌آلات و باقی ماندن یک طرح رکودزده که کسی حاضر به خرید آن نیست، هیچ سودی برای بانک ندارد.

وی از بانک‌ها خواست: با سعه صدر و دید بهتر، مسائل مجریان واحدهای تولیدی را پیگیری کنند.

در این نشست مسائل و مشکلات پنج طرح تولیدی، کشاورزی و صنعتی بررسی و تصمیماتی برای رفع مشکلات آن‌ها مصوب شد.

 


منبع: خبرگزاری ایرنا

شناسه خبر 24926