شناسه خبر:24980
1399/4/24 00:59:21

مدیرکل راه‌وشهرسازی استان ایلام از اتمام عملیات حفاری تونل نخست راه کربلا در کیلومتر پنج مسیر ایلام - مهران خبر داد.

علی‌اصغر کاظمی روز گذشته اظهار کرد: پس از پایان کنگره بزرگ اربعین سال گذشته و برگشت ترافیک محورهای استان به روال عادی، ادامه عملیات تکمیلی پروژه‌های بزرگراه ایلام - مهران در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: هم‌اکنون پیمانکاران قطعات مختلف به‌صورت شبانه‌روزی در تلاش هستند تا بخش زیادی از این مسیر را قبل از پایان سال جاری تکمیل کنند.

مدیرکل راه‌وشهرسازی ایلام درخصوص وضعیت تونل‌های نخست و دوم راه کربلا در مسیر ایلام - مهران یادآوری کرد: عملیات حفاری تونل نخست به طول 860 متر پایان یافته که به‌زودی کار پی‌کنی و لاینیگ آن آغاز می‌شود.

کاظمی درخصوص تونل دوم راه کربلا نیز گفت: عملیات حفاری این تونل نیز پایان یافته و هم‌اکنون آماده‌سازی دیواره‌ها، برای اجرای لاینینگ( طاق بتونی) در این مسیر در حال انجام است.

وی درخصوص باند دوم برگشت منطقه کنجانچم بیان کرد: ادامه عملیات راه‌سازی این قطعه به طول 9 کیلومتر برآورد شد که هم‌اکنون اجرایی این پروژه نیز آغاز شده است.

مدیرکل راه‌وشهرسازی استان ایلام با اشاره به دیگر پروژه‌های تکمیلی مسیر ایلام - مهران گفت: پل‌های کیلومتر 55 منطقه کنجانچم تکمیل شده و پل‌های کیلومتر 56 نیز با 40 درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است.

کاظمی از آغاز به‌کار تقاطع غیرهم‌سطح آذر و سیدحسن مهران خبر داد و گفت: عملیات اجرایی دیگر محورهای مسیر ایلام - مهران، چون تقاطع غیرهم‌سطح ارغوان با 30 درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است که با تأمین اعتبار تلاش خواهیم کرد، پروژه چهارخطه کردن مسیر ایلام - مهران امسال تکمیل شود.


منبع: خبرگزاری ایرنا

شناسه خبر 24980