شناسه خبر:25022
1399/4/23 10:12:37

 
رئیس ستاد هماهنگی بازسازی مناطق سیل‌زده لرستان از اتمام بازسازی واحدهای مسکونی این استان خبر و گفت: بنیاد مسکن به تعهدات خود برای بازسازی 11 هزار و 500 واحد مسکونی سیل‌زده عمل کرد و هم‌اکنون این واحدها قابل بهره‌برداری هستند.

حامد روحانی، با اشاره به آخرین وضعیت بازسازی مناطق سیل‌زده لرستان، اظهار کرد: خوشبختانه رکورد بازسازی در این استان شکسته شد.

وی خاطرنشان کرد: به واسطه پهنه جغرافیایی و پراکندگی روستاها، بازسازی در برخی مناطق سیل‌زده لرستان به سختی انجام گرفت، با این وجود رکورد بازسازی در این استان زده شد.

اتمام بازسازی واحدهای مسکونی سیل‌زده لرستان

رئیس ستاد هماهنگی بازسازی مناطق سیل‌زده لرستان از اتمام بازسازی واحدهای مسکونی این استان خبر و ادامه داد: بنیاد مسکن به تعهدات خود برای بازسازی 11 هزار و 500 واحد مسکونی سیل‌زده عمل کرد و هم‌اکنون این واحدها قابل بهره‌برداری هستند.

روحانی با بیان اینکه عملکرد ستادهای معین در لرستان بیش از 94 درصد است، افزود: پیشرفت بالای 90 درصد را اتمام بازسازی اعلام می‌کنند، چرا که اساس کار انجام شده و 10 درصد باقیمانده برای واحدهای نیمه‌تمامی است که دارای برخی مشکلات همچون مسائل حقوقی و تملکی دارند.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون در حال لکه‌گیری واحدهای باقیمانده هستیم، ضمن اینکه اواخر تیرماه نیز ستادهای معین را تحویل داده و پیگیری‌های بعدی توسط استان انجام خواهد شد.

پرداخت تسهیلات تکمیلی به سیل‌زدگان

رئیس ستاد هماهنگی بازسازی مناطق سیل‌زده لرستان به پیگیری‌ها جهت اختصاص تسهیلات تکمیلی به سیل‌زدگان اشاره کرد و گفت: تا زمانی‌که در مناطق سیل‌زده استان هستیم پیگیر پرداخت 10 میلیون تومان کمک بلاعوض برای واحدهای شهری پلدختر و معمولان هستیم، همچنین برخی بانک‌ها در پرداخت تسهیلات 5 میلیون تومانی معیشتی روند کندی دارند که تا زمان فعالیت در استان، این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

پایان بازسازی دیواره ساحلی پلدختر

روحانی در خصوص دیواره ساحلی پلدختر نیز افزود: بازسازی این دیواره به پایان رسیده و در حال حاضر مشغول لکه‌گیری و اتمام فضاهای اطراف آن هستیم، از طرفی از سوی مردم تقاضا برای ساخت ادامه دیواره نیز وجود دارد که در صورت تامین اعتبار توسط دولت، عملیات اجرایی آن ادامه خواهد یافت.

وی با اشاره به تحویل 85 هزار تن سیمان به متقاضیان طی یک‌سال گذشته، بیان کرد: این میزان سیمان که معادل یک میلیون و 700 هزار کیسه بوده به صورت رایگان از سوی دفتر مقام معظم رهبری در اختیار سیل‌زدگان استان قرار گرفته است.

رئیس ستاد هماهنگی بازسازی مناطق سیل‌زده لرستان همچنین از پرداخت کمک بلاعوض و 42 هزار تراکنش مالی به سیل‌زدگان استان خبر داد.

روحانی، بازسازی مناطق سیل‌زده لرستان را مردم‌محور خواند و خاطرنشان کرد: در مناطقی که همکاری مردم برای بازسازی بیشتر بود، سرعت کار بالایی را شاهد هستیم، از طرفی در برخی روستاها مردم هنوز اقدامی برای دریافت تسهیلات و احداث منزل خود نداشته‌اند که این موضوع همکاری بیش از پیش آن‌ها را می‌طلبد.

نیازمند کمک خیرین برای تکمیل واحدها هستیم

وی به حضور خوب خیرین در امر بازسازی مناطق سیل‌زده لرستان اشاره و اظهار کرد: در برخی مناطق همچون معمولان مشکلی در جهت تامین درب و پنجره نداشتیم چرا که توسط خیرین فراهم شده است، اما در برخی مناطق دیگر نیازمند حضور خیرین برای تکمیل واحدهای احداثی هستیم.

رئیس ستاد هماهنگی بازسازی مناطق سیل‌زده لرستان با بیان اینکه بیش از 32 هزار خانوار مخاطب بنیاد‌مسکن برای احداث و یا تعمیر واحدهای مسکونی بودند، گفت: این مهم امروز توسط 6 ستاد معین به همراه بنیادمسکن لرستان محقق شده است.

روحانی تصریح کرد: طی یک سال و پنج ماه گذشته ستاد معین اصفهان در شهر و روستاهای پلوختر، ستاد معین اردبیل در شهر و روستاهای معمولان، ستاد معین قزوین در شهرستان دلفان، ستاد معین کردستان در شهرهای ازنا و الیگودرز، و ستاد معین مرکزی در شهر چگنی عملیات بازسازی این مناطق سیل‌زده را برعهده داشتند.


منبع: خبرگزاری فارس

شناسه خبر 25022