شناسه خبر:25060
1399/4/25 00:50:16

 
 مدیرکل راه‌وشهرسازی استان ایلام از پیشرفت 30 درصدی عملیات 6 بانده کرده جاده مهران - پایانه مرزی خبر داد و گفت: با تأمین اعتبار لازم این پروژه قبل از اربعین سال جاری تکمیل و زیر بار ترافیک می‌رود.

علی‌اصغر کاظمی روز گذشته اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین اولویت‌های راه‌وشهرسازی ایلام، توسعه زیرساخت‌های ارتباطی استان به‌خصوص در محورهای منتهی به مرز مهران است.

وی افزود: با توجه افزایش همه‌ساله زائران اربعین در مرز بین‌المللی مهران و همچنین تردد کامیون‌های تجاری در فاصله پل زائر تا پایانه مرزی، مقرر شد تا این مسیر 11 کیلومتری، 6 بانده شده و احداث شود.

مدیرکل راه‌وشهرسازی ایلام، اعتبار هزینه شده در اجرای این پروژه را 215 میلیارد تومان عنوان و یادآوری کرد: در حال حاضر عملیات خاک‌ریزی و خاک‌برداری این پروژه انجام و تعریض پل‌های مسیر در دستور کار قرار گرفته است.

کاظمی هدف از اجرای این پروژه را تسهیل در تردد زائران در ایام اربعین حسینی عنوان کرد و گفت: در کنار این جاده6 بانده، مسیر پیاده‌راه نیز برای تردد زائران احداث می‌شود.

وی با اشاره به وضعیت جاده‌ ایلام - مهران گفت: از مجموع 120 کیلومتر مسیر جاده‌ ایلام - مهران(از میدان ارغوان تا پایانه مرزی) تاکنون 105 کیلومتر از این محور تکمیل و زیر بار ترافیک رفته است.

وی از اتمام حفاری تونل نخست و دوم راه کربلا در مسیر ایلام - مهران خبر داد و گفت: هم‌اکنون عملیات پی‌کنی و لاینینگ(طاق بتونی) آن توسط پیمانکار مربوطه در حال انجام است.

مدیرکل راه‌وشهرسازی ایلام، مدت زمان اجرایی کردن این میزان از چهارخطه کردن جاده‌ ایلام - مهران را در مدت چهارسال اعلام کرد و افزود: عملیات اجرایی دیگر محورهای مسیر ایلام - مهران با جدیت پیمانکاران مرتبط در حال انجام است که تلاش خواهیم کرد با جذب اعتبارات لازم در ماه‌های آینده این مهم تکمیل و به سرانجام برسد.


منبع: خبرگزاری ایرنا

شناسه خبر 25060