شناسه خبر:25137
1399/4/26 01:28:20

معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی لرستان گفت: 34 مرکز بهداشت در این استان، در زمینه بیماری کرونا به مراجعه‌کنندگان خدمات رایگان ارائه می‌دهند.

دکتر علی‌اکبر یاراحمدی روز گذشته افزود:: مردم می‌توانند در صورت نیاز به انجام تست بیماری به این اماکن که به مراکز درمانی 16 ساعته و شبانه‌روزی استان معروف هستند، مراجعه کنند.

به‌گفته وی از 34 مرکز 16 و 24 ساعته در استان 14 واحد شهری و مابقی روستایی هستند.

وی با تأکید بر اینکه خدمات کرونا در این مراکز رایگان است، تصریح کرد: هزینه آزمایش (پی.سی.آر) با نرخ آزاد 580 هزار تومان است که در این مراکز، به‌صورت رایگان انجام می‌شود.

وی ادامه داد: افرادی که دارای بیماری‌های زمینه‌ای یا پرخطر هستند و آن دسته از شهروندانی که علائم و شرایط ابتلا به کرونا را دارند، در این مراکز نمونه‌گیری می‌شوند که با توجه به افزایش حجم مراجعات، تعداد مراکز 16 ساعته نیز افزایش یافته است.

یاراحمدی افزود: چنانچه فرد علائم یا بیماری زمینه‌ای داشته باشد، حتماً از او تست گرفته می‌شود و اگر علائم وخیم مشاهده شود، باید به بیمارستان انتقال یابد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان درخصوص سامانه 4030 نیز گفت: مردم می‌تواند برای اطمینان از عدم ابتلا به کرونا با این سامانه تماس گرفته و شرایط عمومی خود را اطلاع دهند که این مشخصات ثبت شده و با آن‌ها تماس گرفته می‌شود تا از سلامت آن‌ها اطمینان یابیم.

یاراحمدی اضافه کرد: هم‌زمان با رفع برخی محدودیت‌های کرونا، سهل‌انگاری جای این شیوه‌نامه‌ها را گرفت و مردم به تصور غلط کنترل بیماری به عادات قبل خود بازگشتند و همین امر، موجب رسیدن استان به وضعیت قرمز و هشدار شد.


منبع: خبرگزاری ایرنا

شناسه خبر 25137