شناسه خبر:25202
1399/4/28 00:07:44

مدیر اداره پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری سنندج گفت: با حکم مراجع قضایی و رأی کمیسیون ماده صد و به‌منظور پیشگیری از ساخت‌وساز غیرمجاز، 107 بنای مسکونی و تجاری در کاربری‌های غیرمجاز در بهار امسال در سنندج تخریب شد.
عبدالله صالحی اظهار کرد: طبق قانون، شهرداری‌ها موظف هستند پرونده ساختمان‌هایی را که در کاربری‌های غیرمجاز و بدون پروانه احداث می‌شود، به کمیسیون ماده صد ارجاع دهد.

وی خاطرنشان کرد: تغییر کاربری خودسرانه واحدهای مسکونی و تجاری، تفکیک بدون مجوز اراضی، تصرف اراضی عمومی و همچنین ساخت طبقات اضافه در ساخت‌وسازها، تخلف آشکار است و شهرداری با عاملان آن، برابر قانون شدیداً برخورد خواهد شد.

مدیر اداره پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری سنندج گفت: ساخت‌وسازهای غیراصولی و غیرمجاز علاوه بر آسیب جدی به سیما و منظر شهری، به‌دلیل عدم رعایت اصول شهرسازی، مشکلات فراوانی و جبران‌ناپذیری را در پی دارد.

صالحی از تخریب 107 بنای غیرمجاز در کاربری‌های مغایر در سه‌ماهه نخست سال جاری خبر داد و گفت: با حکم مراجع قضایی و همکاری نیروی انتظامی، بناهای غیرمجاز احداث‌شده تخریب شد.

* جلوگیری از احداث 200 واحد غیرمجاز در سنندج

وی افزود: علاوه‌بر تخریب 107 بنای غیرمجاز در بهار امسال، از احداث 200 مورد ساخت‌وساز غیرمجاز در سطح شهر جلوگیری به‌عمل آمد.

صالحی افزود: 27 مورد برداشت مصالح، 31 مورد پلمپ، 11 مورد توقیف ماشین آلات از دیگر اقدامات در راستای پیشگیری از ساخت‌وساز غیرمجاز در سطح شهر بود.

* 26 مورد از تخریب‌های غیرمجاز در حوزه جهاد کشاورزی بوده است

وی خاطرنشان کرد: 26 مورد از تخریب‌ها در حوزه جهاد کشاورزی، 23 مورد فونداسیون و پی‌کنی غیرمجاز در شهرک امام‌رضا در زمین‌های کشاورزی بوده است.

وی اضافه کرد: چهار مورد تخریب ساخت‌وساز در اراضی ملی واقع درکمربندی اسلام‌آباد و رفع تصرف دو هکتار از زمین‌های اراضی ملی و مسکن در حاجی‌آباد و شهرک پنج آذر که به‌صورت باغ خصوصی به تصرف درآمده بود، از دیگر اقدامات سه‌ماهه نخست اداره پیشگیری از رفع تخلفات شهری است.

مدیر اداره پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری سنندج در نهایت از شهروندان درخواست کرد: با اخذ مجوز لازم، پروانه ساختمان، رعایت قوانین و مقررات شهرسازی اقدام به ساخت‌وساز کنند. در غیر این صورت با هرگونه ساخت‌وساز غیرمجاز با قاطعیت تمام برخورد خواهیم کرد.


منبع: خبرگزاری فارس

شناسه خبر 25202