شناسه خبر:25353
1399/4/30 00:14:41

مدیر حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری سنندج گفت: در راستای سامان‌دهی وضعیت ترافیکی عملیات خط‌کشی محوری 80 هزار متر طول از خیابان‌ها و معابر سطح شهر سنندج آغاز شد.

سامان سعیدی اظهار کرد: خیابان‌ها و معابر سطح شهر سنندج خط‌کشی محوری می‌شود.

مدیر حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری سنندج افزود: خط ‌کشی معابر و خیابان‌ها از مهم‌ترین علائم افقی ترافیکی در سطح شهر است که در راستای افزایش ایمنی معابر ترسیم می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این مهم نقش بسزایی در کاهش سوانح رانندگی و ایمنی شهروندان داشته و به روان‌سازی ترافیک نیز کمک می‌کند.

سعیدی عنوان کرد: منظم کردن حرکت وسایل نقلیه و آگاهی دادن به رانندگان در خیابان‌های سطح شهر، مطابق با اصول استاندارد عملیات خط‌کشی طولی ورودی و خروجی شهر و خیابان‌های اصلی اجرا می‌شود.

* افزایش ضریب ایمنی از خروجی‌های اجرای عملیات خط‌کشی‌محوری است

وی از آغاز عملیات خط‌کشی محوری 80 هزار متر طول از خیابان‌ها و معابر سطح شهر سنندج خبر داد و گفت: افزایش ضریب ایمنی، تسریع و تسهیل در تردد خودروها، سامان‌دهی ترافیک از مهم‌ترین اهداف اجرای خط‌کشی‌محوری سطح معابر است.

مدیر حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری سنندج خاطرنشان کرد: تا کنون خط‌کشی‌محوری بلوار جدیدالاحداث ننله، تأمین اجتماعی، حمدی، آزادگان، شهید بهشتی، چمران، توحید، کامکار و همچنین زیرگذر ضیاء‌الدینی و بلوار پاسداران انجام شده است.

سعیدی تصریح کرد: عملیات خط‌کشی‌محوری با استفاده از رنگ سرد ترافیکی به‌صورت ممتد و منقطع اجرایی شده و براساس قرارداد منعقد شده با پیمانکار بخش خصوصی عملیات خط‌کشی‌محوری خیابان‌های اصلی در حال اجرا است.

مدیر حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری سنندج در نهایت اعلام کرد: 800مترمربع از سرعت‌کاه‌های سطح شهر به‌صورت دو جزیی جهت دید رانندگان، به‌ویژه در هنگام رانندگی در شب رنگ‌آمیزی خواهد شد.


منبع: خبرگزاری فارس

شناسه خبر 25353