شناسه خبر:25362
1399/4/30 00:59:56

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان ممنوعیت مراسم عزا و عروسی تا پایان سال در استان را اعلام کرد.

حسین خوش‌اقبال روز گذشته در جلسه ستاد مقابله با کرونای استان کردستان اظهار کرد:‌ پیرو تأکیدات رئیس‌جمهور در راستای کنترل زنجیره انتقال ویروس کرونا، در این راستا رعایت پروتکل‌های بهداشت فردی و جمعی و نیز استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، سه اصل کنترل بیماری کووید 19 در اولویت برنامه‌ها قرار دارد.

وی افزود: در راستای کنترل شیوع ویروس کرونا، مراقبت‌های فردی و جمعی، باید به‌عنوان یک اصل جدی توسط مردم و مسئولان رعایت شود و طبق مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا، برگزاری هرگونه جشنواره و سمینار تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

خوش‌اقبال خاطرنشان کرد: گشایش کسب‌وکارها و فعالیت‌های اقتصادی، باید با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی انجام شود و استفاده از ماسک برای همگان ضروری است و آحاد جامعه، باید سبک زندگی خود را متناسب با دوران درگیری با کرونا تنظیم کنند.

وی اذعان کرد: همه برنامه‌ریزی‌ها، باید در این چارچوب باشد که از ساده‌‌انگاری بیماری جلوگیری شود و تنها، روند مدیریت بیماری را ساده‌‌سازی کنیم. البته باید توجه داشته باشیم همه شرایط، تسهیلات امکانات موردنیاز در حد امکان، تأمین و فعالیت‌های غیرضروری متوقف و از مسافرت‌های غیرضروری پرهیز شود.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان با اشاره به تمهیدات دولت برای قدردانی از کادر درمان یادآوری کرد: خدمات پزشکان و پرستار در این مدت قابل‌تقدیر است و رئیس‌جمهور نیز در این راستا 600 میلیارد تومان جهت پرداخت مطالبات آنان تخصیص داده و مجموعه دولت در استان کردستان نیز پیگیر هستند که سهم استان، متناسب با نوع کار و میزان طلب پرستاران، پزشکان و سایر کادر درگیر جذب و پرداخت شود.

وی تأکید کرد: همه اقدامات و برنامه‌های اجرایی در استان، با پیگیری و اجرای تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا منطبق و اجرا شده و ضروری است مردم تا پایان امسال، مراسم سنتی، عزا، عروسی و تجمعات غیرضروری را کنار بگذارند.

خوش‌اقبال در پایان گفت: انتظار داریم که افراد مبتلا، مخفی‌کاری نکنند و در این راستا نیز برنامه و کمک‌های حمایتی و خدماتی دستگاه‌ها و نهادها نیز باید در چارچوب دستورالعمل‌های فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی جهت افزایش تاب‌آوری اجتماعی باشد.


منبع: خبرگزاری فارس

شناسه خبر 25362