شناسه خبر:25574
1399/5/2 00:50:24

استاندار کردستان بر فروش اموال و املاک مازاد ادارات و دستگاه‌های دولتی استان تأکید کرد و گفت: پاداش خدمت بازنشستگان دستگاه‌های اجرایی، باید از این محل تأمین و پرداخت شود.

بهمن مرادنیا روز گذشته در جلسه هماهنگی واحدهای تابعه استانی وزارت امور اقتصادی و دارایی استان کردستان اظهار کرد: طبق بررسی و محاسبات انجام شده، ما می‌توانیم از محل فروش اموال و املاک مازاد دستگاه‌ها، حدود دو هزار میلیارد تومان درآمد، کسب و آن را صرف اتمام پروژه‌های استان کنیم که این می‌تواند در نهایت به اشتغال و توسعه استان کمک کند.

وی بر فروش اموال و املاک مازاد ادارات و دستگاه‌های دولتی تأکید کرد و افزود: پرداخت پاداش بازنشستگان دستگاه‌ها نیز باید از محل فروش اموال مازاد آن‌ها تأمین شود و اگر مدیران در این رابطه کوتاهی کنند، عملاً پرداختی برای پاداش پایان خدمت بازنشستگان صورت نمی‌گیرد.

مرادنیا تأکید کرد: 50 درصد درآمد حاصل از فروش اموال مازاد به خود دستگاه‌ها و اتمام پروژه‌های آن‌ها اختصاص پیدا خواهد کرد.

استاندار کردستان به برنامه‌ریزی برای اتمام 30 پروژه بزرگ در سال جاری اشاره و یادآوری کرد: برای اتمام این پروژه‌ها به‌صورت هفتگی، جلسه برگزار می‌شود و مدیریت پیگیری اتمام این طرح‌ها، بین معاونان استاندار تقسیم شده است.

مرادنیا گفت: بیشتر مردم براین باورند که افرادی که درآمدهای سرشار دارند، به هر دلیلی مالیات پرداخت نمی‌کنند که این ذهنیت، باید زدوده شود.

وی اضافه کرد: مدیران، مسئولان و کارشناسان امور مالیاتی باید تلاش کنند تا عدالت مالیاتی، برقرار و از هرکسی به نسبت درآمدش، مالیات متناسب و قانونی دریافت شود و این درآمدها در نهایت، به چرخه توسعه و عمران کشور و استان باز می‌گردد.

مرادنیا به سهام عدالت و نقش آن در بهبود معیشت مردم نیز اشاره و اظهار کرد: هدف از آزادسازی بخشی از سهام عدالت، کمک به معیشت مردم به‌خصوص اقشار کم‌درآمد است.

استاندار کردستان افزود: ممکن است بخشی از مردم از افزایش ارزش سهام عدالت بی‌اطلاع باشند و برای رفع این مورد، باید اطلاع‌رسانی‌های لازم صورت گیرد تا مردم، خود برای فروش یا عدم فروش سهامشان تصمیم بگیرند.


منبع: خبرگزاری ایرنا

شناسه خبر 25574