شناسه خبر:25887
1399/5/8 00:46:09

استاندار کردستان گفت: 50 درصد از مبلغ فروش اموال مازاد دستگاه‌ها برای اجرای طرح‌ها و پروژه‌های همان دستگاه اختصاص می‌یابد.

بهمن مرادنیا روز گذشته در جلسه فروش و مولد‌سازی اموال و دارایی‌های مازاد دولت در استان کردستان اظهار کرد:‌ برخی دستگاه‌ها، ادارات و سازمان‌های دولتی اموالی دارند که عملاً بلااستفاده مانده و طبق قانون و الزام دولت، این اموال باید فروخته شود.

وی با بیان اینکه طبق قانون باید پاداش پایان خدمت بازنشستگان دستگاه‌ها، از محل فروش اموال مازاد تأمین شود، گفت:‌ دستگاه‌ها اجرایی استان باید در این رابطه جدیت ویژه داشته باشند.

به‌گفته این مقام مسئول50 درصد از مبلغ فروش اموال مازاد به خود دستگاه‌ها، برای اجرای طرح‌ها و پروژه‌های همان دستگاه اختصاص خواهد یافت.

وی اذعان کرد:‌ اگر در این خصوص دستگاه‌ها خود پیشقدم نشوند، عواید حاصل از فروش به حساب درآمدهای عمومی کشور واریز می‌شود.

استاندار کردستان افزود: با توجه به اینکه پول حاصل از فروش اموال برای اجرای پروژه‌های همان دستگاه هزینه می‌شود، می‌توان مطمئن شد که این اموال حیف‌ومیل نمی‌شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کردستان امسال باید یک‌هزار و 54٨ میلیارد تومان اموال و دارایی مازاد ادارات برای تأمین پاداش پایان خدمت بازنشستگان و اجرای طرح‌ها و پروژه‌های توسعه‌ای فروخته شود.

گفتنی است؛ اموال مازاد سازمان‌های جهادکشاورزی، آموزش‌وپرورش، منابع طبیعی، مسکن و شهرسازی و دانشگاه علوم پزشکی، در این جلسه برای فروش مورد بررسی قرار گرفت.


منبع: خبرگزاری فارس

شناسه خبر 25887