شناسه خبر:25931
1399/5/9 00:52:33

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه گفت: به‌زودی بخشی دیگر از مطالبات باقی مال‌باختگان پرونده گلیم و گبه کرمانشاه پرداخت خواهد شد.

شهرام کرمی با اشاره به آخرین وضعیت پرونده کلاه‌برداری موسوم به گلیم و گبه کرمانشاهان اظهار کرد: طی چند سال گذشته تلاش‌های زیادی از سوی مسئولان قضایی استان، برای به سرانجام رساندن این پرونده و پرداخت طلب شکات انجام گرفت.

وی بابیان اینکه با پیگیری‌های صورت گرفته تاکنون بخش عمده‌ای از طلب شکات پرداخته شده، افزود: در این مدت طی چهار مرحله 120 میلیارد تومان پول به حساب یازده هزار و 288 نفر از مال‌باختگان پرونده گلیم و گبه کرمانشاهان واریز شد.

دادستان کرمانشاه تصریح کرد: بیش از 11هزار مال‌باخته، 100 درصد سپرده اولیه خود را با کسر سودهای دریافتی که از متهم پرونده، دریافت کرده‌اند.

وی افزود: در حال حاضر حدود 500 نفر از شکات این پرونده باقی مانده‌اند که طلب خود را که معادل 23 میلیارد تومان است، دریافت نکرده‌اند.

کرمی با بیان اینکه برای پرداخت طلب این 500 مالباخته بخشی از اموال متهم طی ماه گذشته به مزایده گذاشته شد، اعلام کرد: باتوجه به اینکه برنده مزایده، باید این ماه پول اموال را به حساب دستگاه قضایی واریز کند، امیدواریم به‌زودی بتوانیم بخشی دیگر از طلب مال‌باختگان را پرداخت کنیم.

وی تأکید کرد: اهتمام دستگاه قضایی استان به سرانجام رساندن این پرونده و پرداخت طلب تمامی مال‌باختگان است.


منبع: خبرگزاری ایسنا

شناسه خبر 25931