شناسه خبر:26136
1399/5/13 00:29:50

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: آتش‌زدن بقایای محصولات کشاورزی در استان، جرم محسوب شده و با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

مهرداد فتحی‌بیرانوند روز گذشته به رسانه‌ها اعلام کرد: آتش‌زدن کاه‌وکلش مزارع پس از برداشت محصول، مضرات بسیاری برای سلامتی انسان، زندگی جانوران و بافت خاک به همراه دارد.

وی عنوان کرد: بسیاری از موجودات زنده ازجمله جوندگان، آشیانه، تخم و جوجه برخی پرندگان در داخل و حاشیه مزارع، بسیاری از خزندگان، دوزیستان و حشرات، بر اثر آتش‌زدن کاه‌وکلش درون آتش سوخته و از بین می‌روند.

فتحی‌بیرانوند افزود: دود حاصل از آتش‌زدن کاه‌وکلش، موجب آلودگی هوا و مشکلات تنفسی شده و ایجاد آتش در مزارع حاشیه اراضی ملی، امکان سرایت حریق به مراتع و جنگل‌ها را افزایش می‌دهد.

وی با اشاره به ماده 20 قانون جلوگیری از آلودگی هوا عنوان کرد: آتش‌زدن بقایای محصولات کشاورزی براساس این ماده قانونی، ممنوع و جرم محسوب می‌شود و با متخلفان، طبق این قانون برخورد خواهد شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان خواستار هماهنگی و همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط جهت اطلاع‌رسانی، فرهنگ‌سازی و نیز برخورد با متخلفان درخصوص آتش‌زدن بقایای حاصل از محصولات کشاورزی شد.


منبع: خبرگزاری ایرنا

شناسه خبر 26136