شناسه خبر:26346
1399/5/15 13:12:13

سپهرغرب، گروه خبر
عضو شورای فنی دوومیدانی کشور از هیئت دوومیدانی لرستان به عنوان هیئت موفق در زمینه رفع مشکلات مالی عنوان کرد.

قاسمعلی فیروزی با اشاره به نقش هیئت‌های دوومیدانی در ورزش، اظهار کرد:هیئت دوومیدانی لرستان، نمونه بارز هیئت موفق در کشور است که در زمینه مالی و برگزاری اردوها و دوره‌های آموزشی به خوبی عمل کرده است.

وی افزود: هیئت‌های دو ومیدانی بازوان قوی فدراسیون و در کنار کمیته شورای فنی هستند و هیئت‌ها می‌توانند مجری در سطح کلان باشند.

عضو شورای فنی دو و میدانی کشور بیان کرد: استان لرستان اخیراً بخشی از مسائل و مشکلات مالی فدراسیون را به دوش گرفته و با جذب اسپانسر توانسته خودکفا باشد و چشم به اعتبارات فدراسیون و اداره کل نداشته باشد.

وی تصریح کرد: هیئت دو و میدانی استان لرستان از لحاظ بنیه مالی در حدی قرار گرفته که حتی پیشنهاد برگزاری دو دوره جایزه بزرگ با جوایز ارزنده باحامی مالی به اسم شرکت پلیمر خلیج فارس را ارائه داده که این موضوع حتی از توان یک فدراسیون هم خارج است.

فیروزی گفت: این روند هیئت‌ها می‌تواند به فدراسیون کمک کند و فدراسیون بیشتر در زمینه برنامه‌ریزی و مسائل و مشکلات ورزشکاران فعالیت کند.

غلامرضا کریمی کارشناس دو و میدانی کشور نیز با تأیید موفقیت لرستان افزود: با توجه به بودجه انقباضی، موقعیت و وضعیت موجود، هیئت‌ها باید رویکرد و دیدگاه‌شان را نسبت به بودجه دریافتی از فدراسیون و اداره کل‌ها تجدید نظر کنند و رویکرد خود را عوض و به دنبال حامیان مالی باشند.

او تصریح کرد: در حال حاضر خیلی از رشته‌ها این روند را اجرا می‌کنند و ما نباید بگذاریم سرعت رشد دو و میدانی کند یا گرفته شود و با روحیه خوب و با انگیزه بالا به دنبال اسپانسر و حامی باشیم وتا زمانی که رویکرد این باشد که چشممان به بودجه فدراسیون و اداره‌کل باشد قطعاً ورزش دو و میدانی وضعیت آن بدتر خواهد شد.

کریمی بیان کرد: در حال حاضر هیئت‌های دو و میدانی فعالیت خود را به صورت جداگانه آغاز کرده اند که هیئت دو و میدانی استان لرستان با حامی باشگاه پلیمر خلیج فارس توانسته در این زمینه موفق باشد.

شناسه خبر 26346