شناسه خبر:26503
1399/5/20 00:52:48
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان خبر داد:

راه‌اندازی 27 خانه هلال روستایی در استان ایلام

سپهرغرب، گروه خبر :مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ایلام بر ارائه آموزش همگانی و توسعه خانه‌های هلال در شهرستان‌ها و مناطق روستایی استان تأکید کرد و گفت: تقویت و توسعه خانه‌های هلال موجب آمادگی بیشتر و توانمندسازی جوامع محلی برای مقابله با آسیب‌ها و کاهش آسیب‌های ناشی از حوادث غیرمترقبه می‌شود.

علی‌اصغر علی‌اکبری اظهار کرد: در حال حاضر تعداد 27 خانه هلال روستایی در سطح استان وجود دارد و در هفته دولت خانه‌های هلال جدید در روستاهایی که ظرفیت ایجاد خانه‌های هلال را دارند، افتتاح می‌شود.

علی‌اکبری خاطرنشان کرد: با توجه به دغدغه‌های رئیس جمعیت هلال احمر و اهمیت تشکیل خانه‌های هلال، توسعه آن‌ها و ارائه آموزش‌های همگانی در شهرستان‌ها و مناطق روستایی جهت پاسخگویی مطلوب‌تر و به‌موقع در زمان بروز حوادث در دستور کار جمعیت هلال احمر استان قرار دارد.

وی تصریح کرد: هدف اصلی از توسعه خانه‌های هلال، برگزاری دوره‌های آموزش همگانی کمک‌های اولیه و آمادگی در برابر مخاطرات در شهرستان‌ها و مناطق روستایی است تا با توانمندسازی و آمادگی جوامع محلی در امر امدادرسانی در زمان حوادث و سوانح تا رسیدن نیروهای امدادی، هر فرد امدادگر خانواده خود باشد.

وی با اشاره به جایگاه خانه‌های هلال در زمینه آموزش همگانی گفت: ارائه آموزش به اعضای خانه‌های هلال موجب می‌شود تا سطح آگاهی‌جامعه روستایی و مناطق مختلف استان در برابر مخاطرات تقویت شود، همچنین وجود نیروهای آموزش‌دیده و متخصص در زمان بروز حادثه، موجب افزایش سرعت امدادرسانی می‌شود.

وی اظهار کرد: آموزش‌های همگانی کمک‌های اولیه و آمادگی در برابر مخاطرات از مردادماه در خانه‌های هلال استان آغاز شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ادامه داد: در خانه‌های هلال، کلاس‌های آموزش همگانی با تعداد هر کلاس 10 نفر و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در چهار رده سنی کودکان(هشت تا 12 سال)، نوجوانان (13 تا 18سال)، جوانان( 19 تا 35 سال) و بزرگ‌سالان (بالای 36 سال) برگزار می‌شوند.

علی‌اکبری افزود: حداکثر پنج دوره آموزشی برای هرخانه هلال درنظر گرفته شده است.


منبع: خبرگزاری ایسنا

شناسه خبر 26503