شناسه خبر:26506
1399/5/20 00:00:37

سپهرغرب، گروه خبر :مدیرعامل شرکت آب‌وفاضلاب شهری استان ایلام با اشاره به پیشرفت 70 درصدی پروژه آب‌شیرین‌کن ملکشاهی گفت: درصورت تأمین اعتبار این پروژه در هفته دولت تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

نورالله تیموری روز گذشته اظهار کرد: فاز نخست این پروژه با اعتبار 70 میلیارد ریال و با ظرفیت یک‌هزار و 200 مترمکعب هم‌اکنون آماده شده و به‌صورت آزمایشی در مدار آب‌رسانی شهرستان قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه با بهره‌برداری از این طرح مشکل شوری آب شهرستان برطرف می‌شود، تأکید کرد: این طرح با اعتبار 64 میلیارد ریال در زمینی به مساحت 750 مترمربع، بیش از 16 هزار نفر را تحت پوشش قرار خواهد داد.

مدیرعامل شرکت آب‌وفاضلاب استان ایلام با اشاره به فاز دوم اجرای این طرح یادآوری کرد: با رایزنی‌های انجام شده تلاش خواهیم کرد تا به‌زودی و با تأمین اعتبار، فاز دوم این پروژه را اجرایی کنیم.

تیموری اعتبار لازم برای تکمیل این پروژه آب‌رسانی در شهر ملکشاهی را 40 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: در کنار این طرح، پروژه آب‌رسانی از سد چم‌گردلان نیز با پیشرفت 70 درصد در حال اجراست که آب شرب شهرستان را در بلندمدت تأمین می‌کند.

مدیرعامل شرکت آبفای ایلام ادامه داد: طرح آب‌رسانی به ملکشاهی، شامل سه واحد ایستگاه پمپاژ، یک واحد تصفیه‌خانه آب،30 کیلومتر خط انتقال برق فشار قوی 20 کیلو ولت، 9 هزار مترمکعب مخزن ذخیره آب و 24٫5 کیلومتر خط انتقال آب فولادی به قطر 500 میلی متر در حال اجرا است.

وی گفت: ایستگاه پمپاژ شماره یک به‌طور کامل اجرا شده و ایستگاه‌های پمپاژ دو، سه و تصفیه‌خانه آب با پیشرفت چشمگیری در حال اجرا است.

تیموری یادآوری کرد: همچنین خط انتقال برق فشار قوی به‌طول 30 کیلومتر به‌طور کامل اجرا شده و از 24 کیلومتر خط انتقال آب، 18 کیلومتر تکمیل و از 9 هزار مترمکعب مخزن، هفت‌هزار مترمکعب به اتمام رسیده است.

وی اضافه کرد: با راه‌اندازی تصفیه‌خانه آب شهر ملکشاهی و ایستگاه‌های پمپاژ بیش از 155 لیتر در ثانیه آب سد ایلام تصفیه شده و به مخازن ذخیره بین‌راهی منتقل و از آنجا وارد مدار توزیع شهر ملکشاهی و روستا‌های اطراف خواهد شد.

وی تصریح کرد: طرح آب‌رسانی به شهر ملکشاهی و اجرای پروژه تصفیه‌خانه آب تحول بزرگی در تأمین آب شهر ملکشاهی ایجاد می‌کند و با بهره‌برداری از این پروژه، دیگر مشکلی درخصوص تأمین آب این شهر و روستاهای اطراف وجود نخواهد داشت.


منبع: خبرگزاری ایرنا

شناسه خبر 26506