شناسه خبر:26549
1399/5/20 12:09:39

سپهرغرب، گروه خبر
معاون گردشگری اداره ‌کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان کرمانشاه از شناسایی 47 نوع غذا و پیش‌غذا در استان برای جذب گردشگر خبر داد و گفت: نحوه تهیه و طبخ این تعداد غذا و پیش‌غذا به‌ صورت مکتوب ثبت شد.

«علی صابر» روز یکشنبه دراین‌باره اظهار کرد: یکی از برنامه‌های اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمانشاه، جذب گردشگر به وسیله جاذبه‌های غذایی است و در همین راستا با هماهنگی مسئولان گردشگری، توانستیم غذاهای محلی هر شهرستان را شناسایی کنیم.

او با بیان اینکه یکی از بخش‌های گردشگری، جذابیت غذایی است که می‌تواند تأثیر بزرگی بر جذب گردشگر داشته ‌باشد، گفت: درصدد هستیم با استفاده از فضای مجازی و تبلیغات گردشگری، این غذاها را به عنوان جاذبه گردشگری معرفی کنیم.

صابر از برنامه‌ریزی برای برگزاری رویدادهای گردشگری غذایی خبر داد و گفت: امیدواریم با پایان اپیدمی کرونا بتوانیم این رویدادها را در سطح استان و کشور برگزار کنیم.

او از بررسی مراحل تهیه یک برنامه تلویزیونی برای معرفی هرچه بهتر غذاهای محلی خبر داد و تصریح کرد: در صورت انعقاد تفاهم‌نامه‌های نهایی، این برنامه با نام «خوش‌اشتها» از شبکه ملی پخش خواهد شد.

استان کرمانشاه با حدود 80 نوع غذا و خوراک، 11 نوع نان، 20 نوع شیرینی و میان ‌وعده‌های مختص خود ظرفیت بسیار بالایی در حوزه خوراک دارد.

سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه به یونسکو پیشنهاد داده تا کلانشهر کرمانشاه را به عنوان شهر خلاق خوراک معرفی کند.

سازمان فرهنگی، آموزشی و اجتماعی یونسکو که در 198 کشور دبیرخانه دارد، از سال 2003 شهرهایی که در هفت حوزه صنایع دستی، موسیقی، خوراک و غیره مستعد باشد را به عنوان شهر خلاق معرفی می‌کند.

36 شهر خلاق خوراک از 28 کشور جهان تاکنون انتخاب شده‌اند و در ایران هم شهرهای اصفهان و بندرعباس به عنوان شهر خلاق صنایع دستی، شهر رشت به عنوان شهر خلاق خوراک و شهر سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی انتخاب شده‌اند.

وجود چهار هزار و 200 اثر ثبت شده ملی، یک اثر ثبت شده جهانی و ده‌ها اثر گردشگری که هنوز به ثبت نرسیده اند حاکی از استعداد بالای استان کرمانشاه در بخش گردشگری است.

شناسه خبر 26549