شناسه خبر:26567
1399/5/21 00:30:50

سپهرغرب، گروه خبر :آیت‌الله مصطفی علما؛ نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه و هوشنگ بازوند؛ استاندار کرمانشاه روز گذشته در پیام مشترکی درگذشت عالم ربانی «ماموستا ملامحمد محمدی» امام‌جمعه اهل سنت کرمانشاه را تسلیت گفتند.

متن کامل این پیام بدین شرح است: «ارتحال عالم جلیل‌القدر، وارسته و ربانی، مؤمن و انقلابی موجب تأثر و تألم فراوان شد.

این روحانی بزرگوار که سالیان طولانی از عمر پربرکت خود را در مسیر وحدت، تقویت بنیان مذهبی و آرمان‌های مقدس انقلاب اسلامی و تعلیم و پرورش شاگردان دینی صرف کرد، با ترویج علوم اسلامی عامل اتحاد و منشأ آثار، برکات و خدمات فراوانی در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی بود که ثمرات آن، ماندگار و در آخرت ذخیره‌ای پربار خواهد بود.

ارتحال آن روحانی وارسته را به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی)، علما و روحانیون، بیت گرامی آن مرحوم و مردم ولایت‌مدار کرمانشاه، تسلیت عرض کرده و از پیشگاه خداوند متعال برای آن فقید سعید، علو درجات و برای بازماندگان صبر و اجر مسئلت داریم.»

مراسم تشیع و خاک‌سپاری امام‌جمعه فقید اهل سنت کرمانشاه، روز گذشته ساعت چهار بعدازظهر در روستای دولت‌آباد شهرستان روانسر برگزار شد.

امام‌جمعه اهل سنت کرمانشاه روز دوشنبه 20 مرداد در 79 سالگی بر اثر عارضه کبد در بیمارستان امام رضا(ع) کرمانشاه درگذشت.

ماموستا محمدی؛ اهل شهرستان روانسر استان کرمانشاه بود و از سال 1378 تاکنون امامت ‌جمعه اهل سنت شهر کرمانشاه را بر عهده داشت.

ماموستا محمدی از مؤسسان شورای افتای اهل سنت کرمانشاه بود و در سال 1371 با پایان یافتن جنگ تحمیلی در حکمی از سوی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان کرمانشاه به امامت جمعه اهل سنت در سرپل‌ذهاب منصوب شد و تا مهر 77 در این شهر به انجام مسئولیت دینی و فرهنگی خویش اشتغال داشت.

ماموستا محمدی همچنین از سال 1378 نیز تاکنون به‌عنوان امام جمعه اهل سنت کرمانشاه فعالیت داشت.


منبع: خبرگزاری ایرنا

شناسه خبر 26567