شناسه خبر:27329
1399/6/2 11:36:17

 رئیس هیئت دوومیدانی استان کرمانشاه گفت: در برخورد با مربیان خاطی کوتاهی نمی‌کنیم.

احمد روشن‌زاده بااشاره به شرایط خوب این روزهای هیئت دوومیدانی استان، اظهار کرد: از حدود سه سال پیش که ریاست هیئت دوومیدانی استان را تحویل گرفتم، تلاش کردم تا علاوه بر ایجاد نظم و انضباط، یک محیط پاک و سالم را در این رشته داشته باشیم.

وی تصریح کرد: برای اینکه بتوانیم این رویکرد را در دوومیدانی کرمانشاه پیاده کنیم، مجبور به مقابله با برخی مربیانی شدیم که فضایی ناسالم را در این رشته به‌وجود آورده بودند.

رئیس هیئت دوومیدانی کرمانشاه افزود: علیرغم اینکه اکثر مربیان دوومیدانی استان را مربیانی با اخلاق و حرفه‌ای تشکیل می‌دهند، اما مربیانی هم داشتیم که تجربه چندانی در کارشان نداشتند و حتی خود را از قهرمانان دوومیدانی استان می‌دانستند، ولی اقدام به فروش مکمل‌های دارویی غیرمجاز به شاگردانشان می‌کردند، برای همین مجبور به اخراج آن‌ها از پیست شدیم.

وی اعلام کرد: متاسفانه پس از مدتی برخی از این مربیان در فضاهای بازی مانند پارک شرقی اقدام به جذب شاگرد برای خود کرده و سم‌پاشی‌های زیادی نیز علیه هیئت داشتند.

روشن زاده افزود: این مربیان برای اینکه بتوانند شاگرد بیشتری جذب کنند، ادعا می‌کنند دختران قهرمان دوومیدانی استان در رقابت‌های المپیاد استعدادهای برتر سال گذشته را آن‌ها پرورش داده‌اند که چنین ادعایی کاملا کذب است.

وی اضافه کرد: در دوومیدانی کرمانشاه هیچکدام از دختران دوومیدانی‌کار تحت نظر مربی مرد قرار ندارند و طی سه سال اخیر تمرینات دختران دوومیدانی‌کار در پیست مجموعه ورزشی 15 خرداد و زیرنظر خانم راهبه فتاحی از مربیان درجه 2 فدراسیون انجام می‌گیرد و پسران دوومیدانی کار هم در پیست مجموعه ورزشی آزادی تمرین می‌کنند.

این مسئول اضافه کرد: اگر نقدی به هیئت شود که سازنده باشد، آن را می‌پذیریم، اما نقدی که سازنده نیست و بیشتر با هدف جوسازی و تخریب، آن هم از سوی افرادی که از هیئت طرد شده اند باشد، را نمی‌پذیریم.

رئیس هیئت دوومیدانی استان کرمانشاه در ادامه اعلام کرد: از همه خانواده‌هایی که فرزندانشان در رشته دوومیدانی فعالیت می‌کنند، می‌خواهیم محل تمرین فرزندانشان و مربیانی که با آن‌ها کار می‌کنند را مورد رصد قرار دهند تا در آینده گرفتار مشکلاتی از جمله مصرف مکمل‌های غیرمجاز نشوند.

وی همچنین به گلایه برخی دوومیدانی‌کاران معلول از هیئت دوومیدانی هم اشاره‌ای کرد و گفت: با وجود اینکه دوومیدانی معلولان زیرنظر هیئت جانبازان و معلولان است، اما اخیرا شاهد موجی از انتقادات برخی از این ورزشکاران از هیئت دوومیدانی هستیم که چرا به آنها توجهی نمی‌شود، درحالیکه این ورزشکاران اصلا زیرنظر هیئت ما نیستند.

روشن‌زاده در پایان به ایسنا اعلام کرد: هیئت دوومیدانی استان هرساله بیش از چهار مرحله مسابقات قهرمانی و انتخابی تیم ملی را برگزار می‌کند، در این راستا افرادی که ادعای قهرمانی دارند می‌توانند در این مسابقات شرکت کرده و این ادعا را ثابت کنند.


منبع: خبرگزاری ایسنا

شناسه خبر 27329