شناسه خبر:27773
1399/6/12 12:42:04

مدیر کل راه‌آهن لرستان گفت: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته هزینه جاجایی بار و مصرف سوخت قطار نسبت به ماشین ارزان تر است اما متاسفانه پتروشیمی لرستان که در گذشته از راه آهن برای جابجایی محصولات خود استفاده می‌کرد دیگر از شبکه ریلی استان استفاده نمی‌کند .

فخرالدین پیروزفر اظهار داشت: تمام استان‌هایی که به شبکه ریلی کشور وصل هستند، شرکت‌های بزرگ آن‌ها جابجایی محصولات خود را با استفاده از راه‌آهن انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه بر اساس بررسی‌های صورت گرفته هزینه جابجایی بار با قطار نسبت به جاده ارزان‌تر است، افزود: علاوه بر مباحث اقتصادی در بحث محیط زیست نیز با استفاده از را آهن به ازای هر تن بر کیلومتر 24 سی‌سی در مصرف سوخت صرفه جویی می‌شود.

مدیرکل راه‌آهن لرستان بیان کرد: اگر شرکت‌های استان از راه آهن لرستان برای جابجایی محصولات خود استفاده کنند، باعث افزایش در آمد این شرکت می‌شوند و این درآمد به صورت کامل در راه آهن لرستان هزینه خواهد شد.

پیروزفر با اشاره به اینکه پتروشیمی لرستان در گذشته از راه آهن برای جابجایی محصولات  خود استفاده می‌کرد، تصریح کرد: اما متاسفانه شاهد هستیم در ماه‌‌های گذشته دیگر این شرکت از شبکه ریلی استان استفاده نمی‌کند.

وی  خاطرنشان کرد: قرار است به زودی با مدیران این شرکت در این زمینه جلساتی برگزار شود همچنین با چند شرکت بزرگ  لرستان نیز برای جابجایی بار با استفاده از راه‌آهن تفاهمات خوبی صورت گرفته است.


منبع: خبرگزاری فارس

شناسه خبر 27773