شناسه خبر:27914
1399/6/15 12:43:50

پروژه پیاده‌راه‌سازی خیابان فردوسی سنندج که وعده اتمام آن تا پایان شهریورماه جاری به شهروندان داده شده بود، اکنون در هاله‌ای از ابهام و به گفته مسئولان میزان درصد پیشرفت فیزیکی و زمان اتمام طرح نامشخص است.

عملیات اجرایی پروژه پیاده‌راه‌سازی خیابان فردوسی سنندج پس از گذشت چندسال کش و قوس‌های فراوان، بألاخره از 14 اردیبهشت‌ماه امسال آغاز و مسئولان شهری به شهروندان وعده اتمام آن تا پایان شهریورماه جاری را دادند.

گرچه «زمان آغاز عملیات اجرایی پیاده‌راه‌سازی خیابان فردوسی سنندج» در روزهای اوج پیک کرونا، واکنش برخی از شهروندان و اصحاب رسانه را نیز در پی داشت اما مسئولان شهری معتقد به اجرا و ادامه روند کار بودند؛ حال با این تفاسیر، خبرنگار تسنیم آخرین وضعیت این پروژه را پیگیری کرده که در ادامه از نظر خوانندگان محترم می‌گذرد:

صلاح وکیلی، مسئول روابط‌عمومی شهرداری سنندج در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه پروژه پیاده‌راه‌سازی خیابان فردوسی سنندج در چه وضعیتی قرار داشته و چند درصد پیشرفت فیزیکی دارد، توضیح داد: فعلاً میزان درصد پیشرفتش مشخص نیست اما روند انجام کار ادامه دارد.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های خدمات‌رسان کارهای مربوط به بخش سواره‌رو میدان آزادی را به اتمام رسانده و تأسیساتشان را توسعه و به‌روز رسانی کرده و در تیرماه تحویل شهرداری سنندج دادند، افزود: سپس شهرداری نیز آماده‌سازی را انجام و هم‌اکنون سنگ‌فرش مسیر از سمت میدان انقلاب به سمت میدان آزادی در حال انجام است.

مسئول روابط‌عمومی شهرداری سنندج خاطرنشان کرد: همزمان سازمان آب از دو طرف مسیر پیاده‌راه سازی خیابان فردوسی سنندج مشغول به حفاری و و 50 متر از کارهای خودشان را انجام و برای بتن‌ریزی تحویل شهرداری داده و این روند در حال اجراست.

وی ادامه داد: هم‌اکنون از سمت میدان انقلاب تا سه راه نمکی بتن‌ریزی انجام و از سمت میدان آزادی نیز، بتن‌ریزی جلوی پاساژها نیز انجام اما جلوی بانک‌ها هنوز اجرایی نشده است.

وکیلی تصریح کرد: باید سازمان آب کارهای خود را به اتمام برساند و تحویل شهرداری داده، تا همکارانمان نیز عملیات مربوطه را نیز انجام دهند.

وی در پاسخ به این سؤال که پیاده‌راه‌سازی خیابان فردوسی سنندج چه زمانی به اتمام و بهره‌برداری می‌رسد، اذعان کرد: زمان دقیق اتمام این پروژه مشخص نیست چراکه انشعاب و تأسیسات زیربنایی کار داشته و از چندین سال گذشته مورد غفلت قرار گرفته است.

مسئول روابط‌عمومی شهرداری سنندج عنوان کرد: از هفتم تیرماه امسال این پروژه تحویل شهرداری سنندج داده شده و از همان زمان عملیات و بتن‌ریزی انجام شده اما کارهای زیادی همچون نصب المان، روشنایی و... مانده که زمان‌بر است، اینکه اعلام کرده آبان‌ماه تمام می‌شود، مشخص نیست.

به گفته وکیلی، تاکنون میزان هزینه‌کرد پروژه پیاده‌راه‌سازی خیابان فردوسی سنندج مشخص نیست اما 40 میلیارد تومان برای این طرح برآورد شده است.

این اظهارات در حالی مطرح شده که به گفته مسئولان ارشد استانی و شهری قرار بر این بود پروژه پیاده‌راه‌سازی خیابان فردوسی سنندج تا پایان شهریورماه جاری به اتمام برسد، حال اینکه اکنون میزان درصد پیشرفت فیزیکی و زمان اتمام طرح در هاله‌ای از ابهام و نامشخص است، خود جای سؤال دارد که خبرنگار تسنیم در گزارشات بعدی به آن می‌پردازد.


منبع: خبرگزاری تسنیم

شناسه خبر 27914