شناسه خبر:27984
1399/6/16 14:54:10

رئیس دفتر شورای نگهبان در استان کرمانشاه هرگونه تجمع افراد، سخنرانی و تجمع انتخاباتی را ممنوع اعلام کرد و گفت: به‌دلیل شرایط کرونا و ضرورت حفظ سلامت جامعه، صداوسیما برای جبران محدودیت فرصت تبلیغ در اختیار کاندیداها گذاشته است.

حجت‌الاسلام محسن مفید روز گذشته از مردم خواست تا به کاندیدایی رأی بدهند که سلامت مردم اولویت برنامه‌هایش باشد.

وی افزود: در گذشته تبلیغات تلویزیونی نامزدهای انتخاباتی مجلس شورای اسلامی ممنوع بود، اما این‌بار برای جبران محدودیت‌های به‌وجود آمده، قرار است هر کاندیدا یک تیزر تبلیغاتی پنج دقیقه‌ای و نیز یک گفت‌وگوی 20 دقیقه‌ای داشته باشد که در زمان قانونی تا سه بار قابلیت پخش از صداوسیما را دارد.

به گفته رئیس دفتر شورای نگهبان در استان کرمانشاه کار ضبط و بازبینی این ویدئوهای تبلیغاتی به اتمام رسیده و آماده پخش از صداوسیما است.

حجت‌الاسلام محسن مفید مهم‌ترین خدمت در شرایط کنونی کشور را تأمین سلامت مردم دانست و گفت: تجمع‌های انتخاباتی با شعار خدمت به مردم و دغدغه مصالح مردم هم‌خوانی ندارد.

وی ادامه داد: روز جمعه 21 شهریورماه دومین مرحله انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در دو حوزه کرمانشاه و نیز اسلام‌آبادغرب و دالاهو برگزار می‌شود که در هر حوزه دو کاندیدا با هم به رقابت می‌پردازند.

به گفته وی یک‌میلیون نفر واجدالشرایط رأی دادن در این دو حوزه هستند.

رئیس دفتر شورای نگهبان در استان کرمانشاه در ادامه از عضویت وزیر بهداشت در ستاد انتخابات کشور و نیز رؤسای دانشگاه علوم پزشکی در ستاد‌های استانی انتخابات خبر داد و گفت: چینش عوامل اجرایی صندوق‌ها با رعایت فاصله بهداشتی خواهد بود، ضمن اینکه تمام رأی‌دهندگان نیز با حفظ فاصله موظف به استفاده از ماسک هستند.

حجت‌الاسلام مفید همچنین از ضروری نبودن اخذ اثرانگشت به‌دلیل رعایت بهداشت خبر داد و از رأی‌دهندگان نیز خواست که خودکار شخصی به‌همراه داشته باشند.

وی بیان کرد: تصمیم بر این شده تا برای حفظ سلامت مردم، از هشت صبح تا 6 بعدازظهر انتخابات برگزار شده و دیگر تمدید نشود.

طبق قانون در این مرحله از انتخابات هر کاندیدایی که بیشترین رأی را به‌دست بیاورد، به صندلی مجلس شورای اسلامی تکیه خواهد زد.


منبع: خبرگزاری ایرنا

شناسه خبر 27984