شناسه خبر:28057
1399/6/18 01:58:42

نایب‎رئیس بانوان هیئت هاکی استان همدان گفت: هاکی همدان که در گذشته موفقیت‌های زیادی داشته، با وجود مشکلات فعلی در ورزش ایران روی مسیر پیشرفت قرار دارد و به دنبال تکرار قهرمانی‌ها در کشور هستیم.

رزا والامقام در حاشیه برگزاری دوره مربیگری درجه دو هاکی کشور که به میزبانی همدان برگزار شد، خاطرنشان کرد: لازمه ارتقای سطح بازیکنان در رشته هاکی داشتن مربیان دوره‎دیده بوده که موفق به دریافت مدارک مربیگری شده‌اند.

وی افزود: استان همدان در بُعد تربیت و آموزش مربیان در سال گذشته به موفقیت‌های زیادی دست پیدا کرده است و به دنبال تکرار و حتی ارتقای تجربیات قبلی هستیم.

نایب‎رئیس بانوان هئیت هاکی استان همدان یادآور شد: برگزاری دوره دانش‎افزایی مربیان آقا و خانم قطعاً در جذب و استعدادیابی بیشتر بازیکنان کمک زیادی خواهد کرد.

رزا والامقام ادامه داد: همدان از گذشته سهم بزرگی در بدنه تیم ملی از بازیکنان مستعد خود داشته است و حضور تیم‌های همدانی در دو بخش آقایان و بانوان مؤید همین موضوع است.

این مقام مسئول در هیئت هاکی ابراز امیدواری کرد: مربیان سطح استان که در این رشته زحمات زیادی را متحمل می‌شوند، با همدلی و اتحاد می‌توانند اتفاقات خوبی را برای هاکی در سطح رقابت‌های کشوری و لیگی رقم بزنند.

* همدان از قطب‌های اصلی هاکی کشور است

رئیس کمیته استعدادیابی فدراسیون هاکی هم در این دوره آموزشی گفت: با توجه به شیوع کرونا و در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی، مربیان هاکی در حوزه استعدادیابی در کارگاه‌های برخط (آنلاین) دانش‎افزایی می‌شوند.

علی بختیاری اظهار کرد: براساس برنامه‌ریزی صورت‎گرفته کارگاه‌های استعدادیابی برخط هر دوماه یک‌بار برگزار می‌شود تا مربیان علاوه‌بر دانش‎افزایی، بتوانند با شیوه‌های نوین استعدادیابی آشنا شوند.

وی بیان کرد: این دوره‌های برخط به مربیان کمک می‌کند تا در حوزه شناسایی و پرورش استعدادها با توجه به شیوه‌های نوین و دانش روز جهان، آگاهی لازم را کسب کنند.

بختیاری تأکید کرد: استعدادیابی در ورزش هاکی باعث صرفه‎جویی در زمان و هزینه‌ها می‌شود، ضمن اینکه فرآیند علمی را دنبال می‌کند.

این مقام مسئول افزود: جذب، نگهداری و پرورش و رسیدن به اوج عملکرد ملاک استعدادیابی است و در این راستا از استعدادها تست پیکرسنجی صورت می‌گیرد.

رئیس کمیته استعدادیابی فدراسیون هاکی هشت تا 12 سال را بهترین سنین برای شناسایی استعدادهای رشته هاکی دانست و گفت: مبنای برنامه‎ریزی‌های استعدادیابی نیز براساس این سنین انجام می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری دوره استعدادیابی برای مربیان درجه دو در راستای دانش‎افزایی در همدان، ابراز کرد: این دوره با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در این شهر برگزار شد.

این مقام مسئول بیان کرد: همدان از قطب‌های اصلی هاکی کشور است و بر این اساس شهر را برای برگزاری دوره دانش‌افزایی مربیان انتخاب کردیم.

شناسه خبر 28057