شناسه خبر:28092
1399/6/18 13:11:58

فرماندار ثلاث باباجانی از مسمویت 120 نفر از اهالی روستای «شیخ‌صله» این شهرستان خبر داد و گفت: هم‌اکنون 2 تیم پزشکی با هشت دستگاه آمبولانس در منطقه مستقر است.

روز گذشته تعدادی از اهالی روستای «شیخ‌صله» شهرستان ثلاث باباجانی با علائم مسمویت به مراکز بهداشتی درمانی و بیمارستان ثلاث مراجعه کردند،

برای اطلاع بیشتر از این خبر با سراغ یدالله شکری فرماندار این شهرستان رفته‌ایم.

شکری با تایید خبر مسمویت جمعی از اهالی روستای شیخ‌صله شهرستان ثلاث‌ باباجانی، اظهار کرد: از دیروز ساعت 8:30 دقیقه، هفدهم شهریورماه تعدادی مراجعات بیمارستانی از این روستا با علائم اسهال و استفراغ داشته‌ایم که اکثرا کودکان هستند.

وی ادامه داد: به محض اطلاع از موضوع و مراجعات بیشتر، دستگاه‌ها وارد عمل شدند، همه اقدامات و تدابیر لازم اندیشیده شده و آب معدنی و سایر امکانات در اختیار روستائیان این منطقه قرار گرفته است.

اعزام بیماران مسموم روستای شیخ‌صله به مراکز درمانی مرکز استان

فرماندار ثلاث‌ باباجانی حجم مراجعات از شب گذشته تا ساعت 5 بامداد را 120 نفر اعلام کرد و افزود: 20 نفر از این تعداد به در مراکز درمانی استان و شهرستان‌ها همجوار اعزام شده و 11 نفر هم هم‌اکنون در بیمارستان ثلاث باباجانی بستری هستند، 89 نفر هم به‌صورت سرپایی تا به این ساعت مداوا شده‌اند.

وی با بیان اینکه تاکنون فوتی و بیماری با حال وخیم در این رابطه نداشته‌ایم، تصریح کرد: 2 تیم پزشکی با هشت دستگاه آمبولانس در منطقه مستقر است، منتظر هستیم منشاء آلودگی از طریق آزمایش مشخص شود به محض مشخص شدن، اقدامات موثری انجام خواهد شد.

همچنین معاون بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در خصوص مسمومیت برخی از اهالی روستای «شیخ صله» شهرستان ثلاث باباجانی، اظهار کرد: احتمالا این مسمومیت به دلیل آلودگی آب بوده است.

ابراهیم شکیبا ادامه داد: امروز تیمی متشکل از دانشگاه علوم پزشکی، شرکت آب و فاضلاب و هلال احمر به منظور شناسایی علل و رفع مشکل عازم روستای شیخ‌صله شده‌اند.

وی با اشاره به آبرسانی بوسیله تانکر برای مردم روستا، گفت: تا مشخص شدن نتیجه بهتر است مردم قبل از استفاده از آب آن را بجوشانند بعد مصرف کنند.


منبع: خبرگزاری فارس

شناسه خبر 28092