شناسه خبر:28117
1399/6/18 14:05:40

مدیرکل ارتباطات زیرساخت استان ایلام، گفت: فیبرنوری مسیر ایلام به شهرستان بدره به طول 85 کیلومتر در آستانه انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی راه‌اندازی می‌شود.

رضا حسن‌بیگی اظهار کرد: فیبرنوری مسیر ایلام به شهرستان بدره به طول 85 کیلومتر و با اعتبار 85 میلیارد ریال در بهمن ماه سال گذشته اجرا شده و به اتمام رسید؛ هم‌اکنون در آستانه دومین مرحله انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی راه‌اندازی می‌شود.

وی افزود: با توجه به قطع ارتباطات مکرر شبکه مخابراتی و اینترنت این شهرستان، با راه‌اندازی فیبرنوری شبکه زیرساخت، علاوه بر پایداری ارتباطی شبکه، افزایش ظرفیت و سرعت در تبادل اطلاعات را برای مشترکین این شهرستان به دنبال خواهد داشت.

مدیر کل ارتباطات زیرساخت استان ایلام، گفت: با راه‌اندازی فیبر نوری زیرساخت ارتباطی مسیر ایلام به شهرستان بدره، نیاز ارتباطی کلیه اپراتورها و شرکت‌های مخابراتی در زمینه پهنای باند اینترنت و بستر انتقال اطلاعات و ارتباط فراهم شده و این مسیر فیبر نوری به عنوان مسیر رینگ ارتباطی شهرستان‌های جنوبی استان در مواقع بحران خواهد بود.

وی ادامه داد: شرکت ارتباطات زیرساخت به عنوان متولی مادر شبکه‌های مخابراتی کشور، وظیفه تامین کلیه بسترهای زیرساخت ارتباطی و انتقال ترافیک بین استانی و بین‌الملل کشور را عهده دار است.


منبع: خبرگزاری فارس

شناسه خبر 28117