شناسه خبر:28241
1399/6/20 11:43:29

فرماندار ثلاث باباجانی با تشریح آخرین وضعیت حادثه مسمومیت جمعی اهالی روستای «شیخ‌صله» این شهرستان گفت: آمار کلی مراجعان 282 نفر بوده که حال اکثر آن‌ها مساعد است.

یدالله شکری روز گذشته در تشریح آخرین وضعیت حادثه مسمومیت جمعی اهالی روستای شیخ‌صله شهرستان ثلاث باباجانی اظهار کرد: این اتفاق از روز یکشنبه 17 شهریورماه با مراجعه تعدادی از اهالی روستا با علائم استفراغ و اسهال به بیمارستان صحرایی شهرستان شروع شد.

وی آخرین آمار مراجعان تا عصر روز گذشته را 282 نفر اعلام کرد و گفت: از عصر روز گذشته تاکنون مراجعه جدیدی به بیمارستان و مرکز بهداشت نداشته‌ایم.

فرماندار ثلاث باباجانی با بیان اینکه حال عموم بیماران مساعد است، گفت: 24 کودک در بیمارستان محمد کرمانشاهی بستری شده‌اند که روز گذشته 9 نفر بوده که بیشتر آن‌ها از بیمارستان ترخیص خواهند شد.

شکری درخصوص علت مسمومیت و احتمال آلودگی آب گفت: ما منتظر دو نتیجه هستیم، روز گذشته دو اکیپ را به منطقه اعزام کرده و از محله‌های آلوده نمونه‌گیری‌های لازم را انجام شده و آزمایش‌هایی از نمونه خونی تمامی بیماران نیز گرفته شده که تلفیق این دو نمونه‌، دلیل مسمومیت را مشخص خواهد کرد.

وی درخصوص اعلام نتیجه دانشگاه علوم پزشکی مبنی بر آلودگی آب، شرکت آب‌وفاضلاب استان مبنی بر سالم بودن آب شراب آبفا گفت: تاکنون اعلام نظر مکتوبی از این دو دستگاه به‌دست ما نرسیده، اما اینکه دیگر روستاها و شهر تازه‌آباد بیمارانی با این علائمی داشته‌ایم، صحت ندارد.

فرماندار ثلاث باباجانی با بیان اینکه اهالی روستا هیچ مشکلی در راستای تأمین آب موردنیاز ندارند، گفت: به اندازه کافی آب معدنی در اختیار اهالی قرار داده‌ایم و دو تانکر آب‌رسان نیز در منطقه مستقر است.

شکری به استقرار دو اکیپ پزشکی و سه آمبولانس نیز برای انتقال بیماران احتمالی در روستا اشاره و بیان کرد: به اهالی گفته‌ایم طی 24 ساعت آینده نیز از آب منبع استفاده نکنند، تا با انجام تست‌های لازم، نتیجه اعلام شود.


منبع: خبرگزاری فارس

شناسه خبر 28241