شناسه خبر:28277
1399/6/20 16:48:15

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان گفت: افزایش ضریب ایمنی جاده‌ای اولویت طرح‌های راهسازی در کردستان است.

شهرام ملکی در چهارمین جلسه کمیسیون ایمنی و کاهش سوانح رانندگی با موضوع گزارش آمار و اطلاعات وضعیت حوادث، تصادفات و نظارت بر کنترل تخلفات اضافه‎بار در استان که در محل دفتر معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری برگزار شد، اظهار کرد: افزایش ضریب ایمنی جاده‌ای اولویت طرح‌های راهسازی در کردستان است.

وی تصریح کرد:‌ به‌دلیل شرایط جوی و محدود بودن فصل کاری در استان، باید تلاش شود تا اجرای طر‌ح‌های راهسازی در زمان مقرر خاتمه یابد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان افزود: برای کاهش میزان تخلفات بایستی ضمن افزایش حضور پلیس و گشت‌های نامحسوس بین جاده‌ای، افزایش نصب و تجهیز دوربین‌های ترافیکی و نیز نصب تابلو و علائم ایمنی و هشداری در محور مواصلاتی استان در دستور کار قرار گیرد.

ملکی خاطرنشان کرد: با توجه به تأکیدات استاندار ضروری است تا از طریق صداوسیما و رسانه‌های جمعی و شبکه‌های اجتماعی نسبت به آموزش ارتقای سطح فرهنگ ایمن‌سازی و رفتارهای ترافیکی در جامعه اقدامات بیشتری به‌عمل آید.

* 70 کیلومتر از راه‌های کردستان آسفالت شده است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان با بیان لزوم تسریع در روند توسعه و بهسازی راه‎های استان، در بخشی دیگر از سخنان خود تصریح کرد: سال گذشته درمجموع 70 کیلومتر از راه‌های استان روکش آسفالت شده و در سه‎ماهه نخست سال‌ جاری تاکنون 53 کیلومتر از محورهای شریانی و فرعی عملیات روکش انجام شده و قطعاً این آمار تا پایان سال افزایش خواهد یافت.

وی تأکید کرد: قطعاً نیاز استان به بهسازی و روکش راه‌ها بسیار بیشتر از این میزان است که در این راستا دولت مصمم بوده تا توجه بیشتری به این بخش داشته باشد.

ملکی ابراز کرد: شهروندان باید با رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی بروز حوادث و تصادفات جاده‌ای را به حداقل ممکن برسانند.

وی همچنین خواستار پوشش بیشتر آنتن‌دهی تلفن همراه در راه‌های مواصلاتی استان شد و در ادامه تصریح کرد: اداره کل حمل‎ونقل جاده‌ای، شرکت مخابرات و شرکت زیرساخت استان باید شرایط را برای افزایش ضریب پوشش آنتن‌دهی اپراتورهای تلفن همراه در محورهای استان مهیا کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان گفت: دستگاه‌های اجرایی نظارت و کنترل تخلفات اضافه‌بار ناوگان حمل‎ونقل جاده‌ای به‌خصوص در معادن شن و ماسه را با هدف جلوگیری از تخریب راه‌های استان، در اهم برنامه‌های خود قرار دهند.


منبع: خبرگزاری فارس

شناسه خبر 28277