شناسه خبر:28278
1399/6/20 16:49:30

استاندار کردستان به صراحت گفت که نجات تالاب زریوار تنها با حضور بخش خصوصی توانمند و دارای برنامه امکان‌پذیر است.

بهمن مرادنیا در جلسه کمیته استانی برنامه مدیریت جامع تالاب زریوار با بیان اینکه همواره در مورد زریوار و سامان‎دهی آن صحبت می‌شود اما توجه جدی به آن وجود ندارد، گفت: زریوار یک ظرفیت بزرگ زیست‎محیطی و گردشگری برای استان بوده، اما متأسفانه برای زریوار کار چندانی انجام نشده است.

وی اضافه کرد: اگر نسبت به سامان‎دهی و رفع مشکلات تالاب زریوار درست اقدام می‌شد، این تالاب می‌توانست یک منبع درآمدی پایدار برای استان باشد.

مرادنیا تأکید کرد: راه نجات زریوار و کاستن از مشکلات آن، به‌کار گرفتن بخش خصوصی توانمند و دارای برنامه است که به‌صورت وسیع وارد کار شود.

استاندار کردستان همچنین خطاب به مدیران محیط‌زیست درخصوص برنامه‌های مختلف برای مطالعه مشکلات زریوار گفت: سال‎ها است که از این‎دست مطالعات پراکنده در دست انجام بوده، اما نتیجه چندانی از آن حاصل نشده است؛ بنابراین ضرورت دارد چند مورد برنامه محدود مشخص و نسبت به اجرایی شدن آن‌ها اقدام شود.

مرادنیا اظهار کرد: بهتر است سازمان محیط‎زیست قانون حفاظت از تالاب‌ها را در مورد زریوار به اجرا بگذارد و عوامل تهدیدکننده آن را رفع کند، چراکه امروز زریوار از جوانب مختلف مورد تهدید است.

وی همچنین درخصوص حضور شهرداری در حاشیه زریوار نیز خاطرنشان کرد: شهرداری چندین سال است در تالاب زریوار حضور دارد و در سامان‎دهی آن به‌هیچ‌وجه موفق نبوده و امیدی نیز نمی‌رود که در آینده بتواند موفقیتی کسب کند.

مرادنیا در پایان یادآور شد: شهرداری در محل تالاب زریوار باید تابع قوانین و مقررات محیط‎زیست باشد و ساختار و دستورالعمل‌های زیست‎محیطی را بپذیرد.


منبع: خبرگزاری ایرنا

شناسه خبر 28278